Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

lördag 4 juli 2009

Diskution

Nu sitter man på jobbet,sista natten innan 7dagars ledighet. Ska bli skönt faktiskt.
Sover som alltid hemma hos mamma & pappa när jag jobbar flera dagar på raken.
Idag va även min älskade lillebror där,så vi hade en familjemiddag,som på den gammla goda tiden. Potatissallad,sallad & nå grillat kött till middag. Gottgottigottgott.
Som alltid när vi 4 är samlade till middag så blir de massa diskutioner....
Den här gången avverkade vi uttrycket "De riktigt smälter i Munnen" Hur Fan kan en köttbit smälta i munnen?? Maränger smälter i munnen,is smälter i munnen & glass smälter i munnen. Men inte fan smälter en köttbit från nån gammsugga i munnen heller. Nåt som ligger på grillen & sen måste tuggas...,tuggas de så smälter de ju inte?! Spelar fan ingen roll hur mört köttet är.
3 mot en va de i denna fråga. Mamma,pappa & brorsan gick ihop mot mej. Men inte gav jag mej för de.
Är köttet eller vad de nu är man äter mört eller på nåt annat sätt gott så säger man ju de,inte att de smälter i munnen. Men de höll ju såklart inte de övriga familjemedlemarna med om.
Vet inte hur diskutionen avslutades,men jag vann!!!!
Eller så va de kanske så att dom gav sej,eftersom jag va trött & arg.
Brorsan kallade mej Gammhagga & sen va de färdig diskuterat för den middagen.
Idiotisk diskution jag vet,men de är Fam Björklund i ett nötskal. Vi höll nog på att prata om den saken i över en timme. Riktigt givande...

Sitter just nu & tittar på Nån Steven Seagal (Stavas??) film på Tv:n,borde nog byta kanal för nå sämre får man nog leta efter,men jag ids inte...orkar inte göra nåt alls just nu,är helt mör i benen & fötterna. De är mycket nu.

Nu börjar de bli mörkt på kvällarna igen,mellan 00.00 -02.00 typ då börjar de mörkna. Tycker ju nyss att de va mörkt dygnets alla timmar,ska de redan vända ?? De gillar jag inte alls.

Nu är de bara 5 timmar & 45 min kvar innan jag går på en veckas ledighet...längtas riktigt mycket.

Inga kommentarer: