Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

torsdag 13 december 2012

30-år =Tant?!?

Vad är de som gör att man blir tant vid 30??
När jag växte upp hade vi en granne som kallades för "tanten" en snäll liten senil tant som va "farmor" åt mina bästa kompisar under min uppväxt. Hon va så där lagom virrig & glad, blandade ihop oss barn, bjöd på godis för hon trodde de va Lördag fast det egentligen va Måndag.
Hon va för mej Tant, på ett bra sätt. Men hon va ju närmare 80-år hon. Då ÄR man tant.

Jag är 30 nu & säkert 80% av alla Grattis-hälsningar innehåller ordet Tant. Men vad är Tant egentligen?? Vilka kriterier ska man uppfylla för att kallas för de??
Nu skriver dom ju sådär för att jag har åldersnojja & de gör mej egentligen ingenting, men jag bara undrar liksom.

Men de är bara att släppa lös brösten så dom får bölja i vinden tillsammans med påsarna under ögonen & kalkonhalsen. Permanenta håret, läsa Tidningen Land & kika fram bakom gardinen på vad grannarna gör. Gå & lägga mej 19 & kliva upp 0500, få Hjärtinfarkt om telefonen ringer efter 21.00 & förbanna att mjölkpriset gått upp 2 öre.
Japp, jag kommer älska att vara Tant!!  Men kalla mej för kärring & jag kommer bita dej med Löständerna & dänga dej med käppen!!

ses

1 kommentar:

Magnus sa...

Grattis i efterskott! :)