Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

måndag 9 juli 2012

Galet

Hohooo här har ni mej, mer död än levande, men på benen iaf.
Ja, vad har hänt?!? Inget av värde faktiskt. Bara jobbat jobbat & åter jobbat.
Från förra Måndag tills idag har jag varit en inventarie på Graningebyn eller inneboende, de är vilket som. Vet inte vem som är mest glömsk Jag eller vårdtagarna.
Men de går ju på nåt sätt....alla lever & så länge de är så är de ju bra.

I Fredags jobbade jag några timmar fast jag egentligen skulle vara ledig. Men är de kris så är de.
Hade lilleman med mej så han fick vara hos mormor & morfar tills jag slutade. Sen hade dom packat ihop en picnic-korg, plockat ihop lite mask & tagit fram fiskespöna. Sen tog vi båten & begav oss iväg på Picnic/fisketur på Lövsjön.
Så underbart härligt i det fina vädret. Ingen fisk fick vi, inte ens ett napp, om man nu inte ska räkna med alla bottennapp som lilleman fick & alla gånger pappa kastade fast sej på land.
Vi hade Picnic i båten,inte de smartaste valet kanske med tanke på att en 6-åring inte kan sitta still längre än 2 min & att mamma inte kan se nånting men ändå ska ordna allt. Meeeen va gör de, vi hade de så mysigt vi 4. Lilleman badade oxå, galenpanna där. Han va stel som en pinne efter några min men inte skulle han upp inte. Jag badade bara fötterna & jag kan lova att de va kallt, men väldigt skönt för överhettade fötter som svällt & va ömma efter många långa timmar på jobbet under veckan.

Sen har de ju inte varit så mycket mer som hänt, jobbade hele helgen oxå, så nån karetefylla blev de inte, inte ens en öl. Men de är ju lika bra de, skulle ju liksom köra bil tidigt både Lördag & Söndag.
Men nåt konstigt vart de iaf i kroppen, 3 dagar i rad nu har jag varit "bakis & skakis" när jag varit på jobbet.
Darrar, huvudvärk & smått illamående. Skit konstigt är va de är!!! Kanske vädret som gjort de, men framåt Em går de över lite.
jaja nog om detta, nu har jag inte tid eller ork att göra nåt annat än att lägga mej på soffan en stund.

ses

Inga kommentarer: