Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

fredag 14 september 2012

KarateKid

Igår va jag som sagt på Karate, va inte med, bara tittade.
Men de är nog ingenting för mej, alla dessa komandon som skriks ut. På Japanska dessutom.
Har du Vitt bälte, så får du ett komando som du ska göra.
Har du Gult ett annat, lite längre & sen fortsätter de med Grönt, Blått, Brunt, Svart..
Blev så förvirrad att jag bara satte mej på bänken & tittade på istället.
Kommer man bara in i de så tycker jag säkert att de är kul, men jag saknar musik!! Allt går så mycket lättare med musik till.
Jag har ju redan Brunt bälte runt midjan som håller upp byxerna & så har jag Svart bälte i Självironi, så jag anser att jag inte behöver ha fler bälten för tillfället.
Den här säsongen kommer jag hålla mej till Kickboxningen istället. Tror jag är mer lämpad för de, få ut lite agg på mitsarna & svettas ut all frustration. De är en skön känsla i kroppen när slagen & sparkarna träffar rätt & man kommer in i ett flow.
Jag har iaf hittat rätt träningsform för mej, när man längtar till Tisdagar & Torsdagar så måste de vara rätt!!

Idag är jag hemma från jobbet, nåt knas med ryggen igen. Gör ont när jag andas, ska in till Dr idag. Men först ett besök hos naprapaten. Tror de kan va en spark i Bröskorgen igår som gjorde att de blev värre än vanligt. Kan va en lite farlig sport de här när jag tänker efter.

Men men, de som inte dödar Härdar!!

ses

Inga kommentarer: