Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

onsdag 12 september 2012

Liemannen & rundsparkar.

Igårkväll blev de äntligen dax för ett pass Kickboxning, skönt men jobbigt. Efter att uppvärmningen va slut kände jag att de nog skulle va lika bra att packa ihop & tacka för sej, men som en sann Björklundare jag är bet jag ihop & fortsatte. Jobbigast va nog hostan & tyngden över bröstet. Efter näst sista övningen va trycket så hårt över bröstet, de kändes som om jag ville  sticka hål på bröstkorgen bara för att få bort trycket & kunna andas igen. Vilade nån minut, men man är ju lite småsnål oxå, har ju betalat 600kr & då ska jag ju inte vila, de får jag göra när jag kommer hem i så fall. Om så Liemannen ska komma för att hämta mej så tänker jag inte ge upp.
Man vet nog inte hur stark man egentligen är har jag upptäckt. Stackars Jenny, hon hade de inte lätt igår. Först gjorde jag en rundspark som träffade i överkant på mitsen & gjorde så att den slog henne i huvudet, glasögonen for på sniskan, hon kom fram till att jag va dels Vig & att hon inte borde ha glasögon på sej.
Den andra grejjen va att vi skulle göra små korta Uppercutt slag eller vad de heter. Då slog jag luften ur henne flera gånger, jag slog såklart på mitsen, men hon hade de framför magen. Tror jag va så pass taggad & fast besluten att inte ge upp fastän Liemannen stog & tittade på.
När passet va klart skakade kroppen så de va rent hemskt. Hade nån gett mej ett glas vatten hade jag nog spillt ut de mesta. Men de är en skön känsla när man klarat av nåt i en timme & en kvart utan att falla död ner i en förnedrande pöl av svett, tårar & spya.
Åkte hem & satte mej på golvet för att börja stretcha, sen ville min kropp inte stiga upp nå mer. Satt jättelänge bara stirrandes på ingenting. Men hur de va så lyckades jag komma upp utan kramper i låren, masade mej in i duschen & sen vidare till sängen. Käkade en frukt & läste lite innan jag somnade som ett barn.
En sak som jag tycker är jättelustigt, de är när jag kommer hem från vilken träning de än är, då är jag så taggad till att äta nyttigt & träna mer, men morronen efter så ha de gått över.
Igår fick jag för mej att jag skulle börja med LCHF, men ångrade mej när jag kom fram till att jag hellre äter potatis än kött. Så de kanske bli nå slags Viktväktarna istället eller GI, men där är de ju oxå mindre kolhydrater. Eller så skiter jag i allt va Dieter heter & kör på som vanligt,bara lite mindre av allt. Sötsaker är nåt jag borde sluta med iaf, eller dra ner på. Men de är ju så gott!!!!!
Få se hur länge nyttighetsfröken är igång nu. Idag har jag ätit fil,havrefras & frukt. Plommon, nektarin & vindruvor. De är väl de mest onyttiga frukter du kan äta, men misstänker att de är bättre att äta dessa än en 200g cchokladkaka.

Nu ska jag koka lite kaffe & ta hand om min ömma kropp. Armarna fick sej en redig genomkörare igår, så idag har jag ont i Fotlederna(??) förstår inte hur de går till. Knogarna är Blålilagula & ett finger är krokigt, men jag har inte ont i dom. Jaja, imorron kommer jag att få ännu ondare & på kvällen då ska jag vara med på Karaten först & sen kickboxningen. Kan bli väldigt intressant att jobba 7-16 på Fredag!!!

ses

Inga kommentarer: