Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

tisdag 11 september 2012

Ledigdag

Jag måste verkligen ta mej i kragen & lägga upp lite bilder. Är ju sån tråkig blogg annars, inte för att jag knäpper roliga & fina kort. Men bara text är ju inte heller så kul. Kanske gör de i Em.
Är iaf Ledig idag, de känns gött, men imorron kör vi igen.
Ja, va har jag gjort sen senaste inlägget då?!? Inte är de mycket, jobbat & legat hemma förskyld.
Åkte på världens förskylning på Tisdagnatt när jag jobbade, Onsdag, Torsdag & Fredag låg jag hemma på soffan & tyckte synd om mej själv, med täppt näsa, hosta & halsont.
Lördag & Söndag hade jag inget annat val än att åka på jobbet, Delade turer båda dagarna. Gick runt där som i en dvala med som högst 38.5 i feber. Svettades & frös om vart annat. Klimakterietant kallade dom mej hele helgen.
Har fortfarande lite hosta & täppt näsa, men idag ska jag på Kickboxningen om jag så ska dö på kuppen.
Så min dag ser ut som följande, baka, ta de lugnt & Kickboxa på kvällen. Känns som om de upplägget bli alldelens perfekt!!!
Vet inte riktigt va jag ska baka bara. Ha ganska liten frys & nu í älgjaktstider så bli de ännu mindre plats i den, så de få bli nåt som inte behövs frysas in. Igår frostade vi av frysen, vi va dyngsur innan de va klart. Stog med hårtorken, skruvmejsel & yxa för att få lös all is. Den frysen va nog inte avfrostad på fruktansvärt länge tänker ni säkert & de va den inte, de är säkert 2-3 år sen sist.
Men nu är de gjort & lite bättre plats blev de iaf.

Pappa mår iaf ganska bra, fortfarande yr & minnet är de lite si & så med. Men han försökte iaf va med på jakten korta stunder. Jaktkamraterna har bra koll på honom & ser direkt när de är dax för honom att åka hem för att vila. Pappa skulle aldrig själv säga att han är yr eller mår dåligt...Tjurskalle.

Näe nu ska jag åka på affären & sen dricka kaffe & baka lite kakor.

ses

Inga kommentarer: