Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

tisdag 6 mars 2012

Helgen som sprang förbi

Ja, i Fredags slutade jag 14, slängde mej i bilen & hämtade lilleman. Han skulle sova här en natt. En natt är alltid en Natt som han sa. Väl hos mej busade han så mycket att han tappade sin andra tand. Lycklig son som la tanden i ett glas med vatten & väntade med spänning på Tandfeén. Som tur va kom hon ihåg att Lillemans vattenglas stog brevid honom innan hon gjorde kväll.
Lördagen så pollimasade vi bara runt, såg på Tv, myste & va ute en sväng. Sen skulle han hem. Vägrade vara kvar längre. Mötte upp Tommy på Shell & fikade en skvätt & sen åkte jag hem.
Tydligen va han väldigt trött, inte så konstigt då han vaknade 05.25 på Lördagmorron. Men jag hade redan förstått att de skulle bli tidig uppstigning, så vid 21 låg jag i sängen oxå... Så om jag ska va ärlig va jag inte så trött när lilleman vaknade.
På kvällen blev de lite öldrickning. Har inte råd att gå ut, men blev bjuden på inträdet av Hanna, så då följde jag med. Hon bjöd på Öl oxå, men i ärlighetens namn behövde jag ingen sån. Hele kvällen är ett enda Blurr av människor jag träffade & pratade med. Ingen aning om vad som sas eller gjordes. Men jag vaknade hemma välbehållen & kort & telefon brevid mej i sängen, så de måste ju ha gått bra då. Men tydligen hade jag kul iaf, de har folk berättat så här i efterhand.
Gillar inte när minnet försvinner. Men har upptäckt att om jag är trött & sen dricker, då tappar jag minnet efter bara 2 öl... Tror fortfarande att ADHDn spelar in. För några veckor sen köpte jag en bil efter 2-3 öl, kommer jag ihåg de?? Nej, de blev jag påmind om nån dag senare. Visserligen är de en bil för 1000:- med en fjäder som är av & halv tank bränsle. En Ford(vad annars)Fiesta 97.a. Nån som vill köpa den??

I Måndags jobbade jag 14-21, så då hände inte många knop här inte. Bråk, gnabb & sura miner. Men nu är de löst & alla är glada igen. Tror jag..

Idag blev de en promenad. En liten missbedömning blev de av den rundan. När jag & grannen har gått den rundan har de tagit si så där, 50-55 min, så jag tyckte att de va en bra runda. Nu när jag gick den själv tog de bara 35-40 min. Så då kan man ju säga som så att när jag & Eva går går vi saktigare än när jag går själv. Men jag iaf rört på mej innan frukost.
Till frukost blev de Omelett med champinjoner & en halva grillad kyckling. Så de blev ju mer en Frunch istället, eftersom jag käkade vid 11.30.
Men somvanligt måste jag käka godis på Em, hatar mitt sötsug. Kaffe & Lionbar blev de den här gången. Varför kan man inte bli kvitt sånt där?? ställer ju till bara till oreda & ångest i huvudet.
Jaja, de är bara att kämpa vidare. Har ju mina "morötter" hängande i garderoben & dom vill jag snart kunna ha på mej!!! När jag fått på mej dom ska jag lägga in en Före & EfterBild, nu få ni inte se hur jag ser ut. Bara höra Cm.

ses

Inga kommentarer: