Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

lördag 25 augusti 2012

Älskade Pappa

Natten mot Fredag höll jag på att förlora min pappa, i en fallolycka.
Han har fått de bevisat att de finns skyddsänglar. Kan inte förklarar annars hur han överlevde fallet.
Nyvaken & en trapp som dom haft i 28 år ställer vardagen på ända & man inser hur lätt de är att förlora någon.
En krossad näsa, jack i pannan, ett jack i huvudet, spricka i halskotan & kompressioner i ryggen, blåmärken, skrubbsår & så blev de hål i läppen så tänderna syntes, de blev resultatet av att han vaknade på natten för att gå på toa. De är faan farligt att bli pinknödig!!!
Igår orkade/klarade jag inte av att träffa honom. Han är min pappa, men jag va inte modig nog att möta honom igår. De räckte med att jag fick hjälpa mamma med att torka upp allt blod, som hon visserligen hade torkat upp på natten, men de är inte lätt att vara synskadad & försöka se vart de ska torkas.
Torkade väggar, golv, lysknappar & handfat. Liks förbannat när jag trodde jag va klar såg jag att deras skor, skoställ & en skomatta va full i blod. Böjer mej ner för att torka & tror jag ska spy av den sötaktiga järnlukten som kommer emot mej, blod luktar faan hemskt!! Sen bli man brydd på hur folk reagerar när de hamnar i chock, pappa hade kutat/halkat runt i sitt eget blod för att göra saker som är bra att göra så där precis när man halvt slagit i hjäl sej & blodet rinner. Vet inte själv hur man reagerar, de är bara lustigt hur människan funkar.
Men mamma fick iaf ringa Ambulansen, men de tog emot för honom att inse de. Men när han känner att näsan är sné & att nått är löst där i så gav han upp.
Så idag tog jag mod till mej & va upp dit. Glad att jag gjorde de, men bilden av honom i stödkrage & ewa-stöd kommer förfölja mej ett bra tag faktiskt, de är ju inte min pappa, inte den pappa man är van vid.
Men han va på gott humör & glad att jag vågade komma dit. Han vet hur jag funkar & hur jag tänker, vi är sammalika han & jag.
Nu vet jag hur han ser ut & förhoppningsvis lägger sej svullnaden & att han får operera näsan på Måndag. Då kanske han slipper se ut som en boxare som gått en match mot mej...eller Mike Tyson.

ses

Inga kommentarer: