Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

torsdag 2 augusti 2012

Akuten

Igår spenderade vi Em på Akuten, roligare ställen ha  man ju varit på. Men de gick fort att få träffa läkare & ganska fort att komma in på Röntgen, men sen att få svaret tog längre tid.
Lilleman hade lekt nån slags hopp-lek med sina kompisar på dagis & ett barn hade råkat hoppa på hans armbåge. Tur i oturen låg han på rygg på en madrass, så de dämpade nog de värsta. Inget va brutet, men han är så öm & har så ont att de är läskigt. Fort han rör sej skriker han rakt ut. Så de ha varit en fruktansvärt jobbig natt för honom i natt. Gråtit i sömn & gråtit i vaket tillstånd.
Sov i samma säng som honom i natt för att kunna trösta & ge alvedon var fjärde timme. Hade hoppats att han hade fått nån slags smärtlindring med från akuten, nåt som är starkare än alvedon, men icke.
Direkt när han kom in fick han tydligen en hutt med nåt, vilket gjorde att när han väl skulle röntgas så kunde han sträcka ut armen & vinkla den lite som han skulle göra. Men ont gjorde de sa han.
Min lilla hjälte!!!

Annars så har vi varit i Östersund hos Mirre, min bästa vän & lillemans gudmor.
Stannade där över natten, så vi kunde umgås längre. Vi åkte dit på Måndagmorron, så runt 10-tiden va vi i Ö-sund, drack lite kaffe & sen började vi titta efter saker vi kude hitta på. Men attans va dyrt allt är.
Är man arbetslös & A-kassan strular så har man de inte direkt fett ställt. Vi bestämde för de som lät billigast & roligast, TEKNIKLAND.
De va verkligen ett roligt ställe, till & med jag som är så rastlös & blir fort uttråkad tyckte att de va intressant. De va ett museum där man kunde prova på att sitta i jaktflygplan, barn fick prova på att hoppa fallskärm & dessutom vara spioner. När dom lekte spioner skulle dom söka bokstäver, hittade dom rätta bokstäverna blev de ett ord. När de va klart & ordet va rätt så vann dom ett paket var. De va riktigt roligt.
Vi va där i säkert 3-4 timmar, då fikade vi lite oxå. Dit kommer vi nog åka fler gånger när vi är i närheten.
På Tisdag vaknade vi upp till ett regnigt Ö-sund, pollimasade runt lite hemma hos mirre innan vi gjorde oss klar för att gå på stan. Tittade lite där & fikade. Mycket REA va de, men så mycket folk så de va ingen mening med att försöka handla nåt. Inte för att jag va ute efter nåt speciellt heller. Har nog med kläder & skor hemma.
Åkte hem på Em i spöregnet. Lilleman somnade & sov till Hammarstarand. Sen höll han mej sällskap med sina underliga frågor & kloka svar.
Men vi hade så kul hos Mirre, så nästa gång ska vi åka dit med brorsan & hans tjej oxå. Då ska vi bada & busa har vi bestämt. Kanske går vi på Teknikland igen oxå.

Nu sitter jag här med lilleman & försöker trösta honom. Man önskar,som alla andra föräldrar, att man hade kraften att ta bort de onda från sina barn. Bara lägga handen över de som gör ont så är de borta igen. Men där är man maktlös, finns inget att göra, bara trösta & finnas där.
Släpper inte smärtan snart så måste jag åka in med honom igen, de känns inte normalt att när han rör fingrarna & tummen skriker han rakt ut.
Nu ska jag steka 6 kg kött, som ska bli gryta, köttskivor, en stek & en stor form med köttfärsgratäng. När Tommy ringde igår va jag på väg hem från Jobbet & jag hade hämtat kött från mamma å pappa. Slängde bara in köttpåsarna i köket & fortsatte till dagis, inte hade jag tid att springa ner i källaren & lägga in de i frysen heller. Mitt barn va ju skadat & jag visste ju inte hur mycket. Så nu bli de matlagning deLux.

ses

Inga kommentarer: