Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

lördag 27 augusti 2011

Nåt fel

Nu är de nåt fel igen med min kropp. Dricker som en mygga & kissar som en kamel...en gång i timmen!!! Hade de varit UVI,då hade de väl varit lite annorlunda... typ dricker som vanligt & småskvätter som duggregn. De gör ont i bland & i bland inte. Måste nog ta & googla lite på de här.
Så i natt ha jag haft frossa & känt mej småfebrig på jobbet.
Jaja,de som inte dödare de härdar säger man.

Ja nu har man gjort några nätter igen. Ha ju gått hyffsat bra & de enda jag sett fram emot har varit Lönedagen. Men idag när jag va in på datorn för att kolla fick jag mej en chock. Med så mycket jobbnätter som jag haft så borde jag ha bra mycket mer lön än de jag fick. Va är de för vits att gå runt & förstöra kroppen med nattjobb & städning när man inte ens få lön för mödan. Skit är va de är & nu ska jag söka till de nya programmet som ska visas på 5:an Desperat Mamma söker lyxliv. Missa inte de!!! De blir en spännande omgång.

Men nätterna som va har varit bra, har jobbat med bra personal,så då gå de genast mycket lättare. I natt snetände jag nog på kaffet för prata va inget problem, fick värsta ordiareén & tillslut sa Linda att de va lugnare inne hos en vårdtagare än att sitta med mej & Paula. Förstår inte. Kände mej väldigt harmonisk i början av natten,men de utbyttes snart mot värsta orddiareén & inte ens Imodium hade gett mej ordförstoppning.

Just nu håller jag på att vända upp & ner på mitt rum. Ska ha ett Linne som jag köpte från Rut m.fl men de är puts väck, haft de en gång bara. Har inte ens en bild som jag kan kopiera & sätta upp på lycktstolparna i Sollefteå. Kom tillbaka,allt är glömt.
Kan inte påminna mej om att jag haft de hos någon annan heller & glömt de där. För hur ofta går man på fest & sen glömmer ett linne?!? Okej,de händer väl ganska ofta om jag tänker efter.
Ha säkert lagt de på nåt bra ställe,så nu ska jag bara komma på vart de bra stället är nånstans. Inte alltid så lätt,för ibland tror jag min hjärna är inställd på Gömma & ibland på Leta. De är väldigt bra, men ibland skulle jag vilja att dom skulle kunna samarbeta lite så att de blir lättare att hitta de jag Gömmt.
Ja & dessutom lär jag ju inte hitta linnet om jag ligger på sängen & bloggar & chattar på FB.
Så nu säger jag adjöken till de & fortsätter min bistra kamp för att få Gömma-hjärnan att ge en vink till Leta-hjärnan om vart Linnet kan ha hamnat.

ses


Inga kommentarer: