Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

måndag 20 februari 2012

Kors i taket..

Ska inte skryta eller ta ut nåt sånt här Plus-poäng eller nåt sånt.
Vill bara berätta att jag nu i 3 dagar har tränat!!!
I Lördags vart de några km skidor. Åkte med Lilleman, så de gick väl inte så fort. Stakade mest. Döm om min förvåning när jag på Söndagmorron vaknade med Träningsvärk i armarna..
Man bli brydd, hade ju bara stakat i 2 km, sånt borde inte kännas så värst i armarna. Fast å andra sidan har jag inte åkt skider på säkert 5 år.
Lilleman va superduktig iaf, stor förändring sen förra året när vi åkte.
Sov i Graninge från Fredag till Lördag. Min faster va på besök. Så de blev middag hemma i Graninge med hele tjocka släkten. Dvs Mamma, pappa, brosan, jag, Lilleman, faster & hennes karl. Sen hade brorsan med sej sitt Bihang oxå. Så så stor släkt har jag.
Men 3-rätters middag med vin & konjak är ju inte dåligt.
På Söndag Gick jag broarna runt med Grannen, med stavar, i dagsljus. Lika pinsamt nu som jag tyckt förut. Men skönt va de iaf.
På kvällen blev de tidig sänggång, skulle upp 4.45 Okristligt tidigt enligt mej.
Jobbade fram till 14,sen när jag slutade gick jag på Gymmet. De ni, trotsade träningsvärken som kom smygande under natten & gick dit. Tänkte inte gå på nåt band, jag vet hur de blir då, då vill jag springa istället. Men efter att ha hållit på med lite olika maskiner så drogs jag ändå dit...
6.1 km i timmen snurrade de där bandet & jag SPRANG i 20 min. Jaja, skratta ni, men för mej är de stort. Med tanke på min vikt & min helt otroligt dåliga kondis är jag faan så nöjd över de ska jag be att få tala om.
Misstänker att jag inte kommer att kunna gå imorron, men skam den som ger sej. Ska försöka hålla de här nu. Lite lättare när man börjat på skift, då kan man träna när man slutar 14 eller träna innan man börjar 13. Men imorron är Em vigd åt Lilleman... Tar en vilodag då, sen kör jag igen på Onsdag.


Fredagens Lilleman:
-Mathias, nästa gång du kommer hit, så kanske du ska ta på dej lite Armhålekräm!!!
Lilleman gosade med brorsan & hamnade under armhålan, där under luktade tydligen inte smörgåstårta & barn är ärliga...& dessutom jävligt rolig ibland.

Inga kommentarer: