Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

fredag 10 februari 2012

Virrepannan i farten

Idag har de städats på jobbet så dammet yrde & nysattackerna skrällde i fönstren. Men rent ha de bleve iaf. När jag slutade 16 så va jag knäckt i ryggen, de är ryggen som tar mest stryk på detta jobb. De hade ju varit alldelens alla tiders om de funnits Höj & sänkbara sängar i varje rum. De ska jag lägga fram som förslag på Måndag tror jag. Städa är ju inte så farlig, eftersom de flesta rum städas dagligen så bli de ju inte så dammit eller så... men så ha man Långliggarna, som kommer på Söndagkväll & åker hem på Torsdag eller Fredagmorron, då är de genast mycket skitigare. Karlar alltså, de enda dom gör är att skita ner & kissa runt omkring toaletten. Hur vore de om man satte sej istället. Kan ju inte vara så svårt att göra de heller, ni sitter ju när ni ska skita..


Gick i från jobbet vid 16 med fakturor, babs-kvitton & telefonsignalen ringade i huvudet, in på Nån klädaffär bara för att kika, då ringer min mobil...Sen kan ni säkert lista ut resten, om ni tänker efter vad jag hade i huvudet när jag gick från jobbet.
-City hotell Lisa..
-Öhmm hej, jag söker Lisa...
-Jaha ja de är jag de.
Varför är de nån som söker mej på Hotellet?? Mitt mobilnr är väl ändå bättre att ringa.
-Ja, Lisa Björklund alltså...
-Ja, de är jag
Då klickar de till liksom...jag är ju inte på jobbet längre. Kan ju inte be människan att ringa igen så jag får svara "rätt".
Förklarar hur de ligger till... Denna karl har sen mage att skratta åt mej. Som straff fick han inte sälja trosor i hipstersmodell till mej.
Har en ständig Aura runt mej som lukar Ajax Orginal & äppeldoftande Rumsfrächare nu förtiden. Man behöver ju aldrig duscha känns de som. Kanske skvätta på lite under armarna, sen så är man fit for fight igen.
Idag har jag även köpt mitt favorit sköljmedel...Äppelblom. Så nu ska här tvättas!!
Har köpt billigt sånt nu ett tag, tror faan dom krymper kläderna!! För inte kan jag väl ha gått upp så mycket i vikt att linnena som ska va ner till höften inte räcker längre än till byxlinningen. Man bli ju förvånad... Förresten så vet jag att jag inte tvättat dom i för varmt vatten, jag kan faktiskt tvätta!!

Näe, nu är man mätt i magen, Sibylla fick fixa middagen idag.
Imorron ska jag titta på när Lilleman & Tommy ska åka skriller, själv har jag ju inga tyvärr.

ses

Inga kommentarer: