Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

tisdag 16 juni 2009

Blåsväder

Den senaste tiden har varit lite som en berg & dalbana i vårat förhållande...tyvärr.
De har säkert inte undgått någon levande själ skulle jag tro.
Vi har inte bråkat men vi har inte pratat heller. Ingen av oss vill ta upp jobbiga problem. Bättre att skjuta upp problemet till nån annan gång,tänker man...
Under 6 års tid har man knuffat undan dessa problem,tillslut spricker den problemfria bubblan & ut sipprar alla dessa problem, vilket gör att man hellst av allt inte ens vill fara hem från jobbet vissa dagar,allt för att slippa ta tag i de verkliga problemen.
Så i Fredags när Tommy slutade tog han med sej svärmor hem till oss,vi (jag & Tommy) packade väskan & begav oss ut på en tripp själva. Vi hamnade i Ö-sund på ett billigt litet hotell mitt i självaste smeten av Ö-sund.
Vi behövde helt enkelt prata ut & som vi pratade....
Visst va de skönt att prata utan att bli störd av Erik,men eftersom jag varit borta från honom sen i Tisdags & bara hann träffa honom några timmar innan vi for på fredagen,så va de riktigt skönt att komma hem på Lördag & pussas med honom.
Visserligen har vi löst mycket,men de finns fortfarande saker kvar att lösa...
Vi är fruktansvärt olika & vill olika sakar i livet,vilket kan vara bra ibland & dåligt ibland.
Man kan ju inte ge upp för minsta lilla motgång,man måste kämpa lite oxå.

Annars så har de bara varit skitväder flera dagar,vilket gör att man inte haft toppen humör heller...men efter regn kommer solsken heter de ju,men just nu vet i fan vad jag ska tro om de.

I Söndags va även Lova här hos oss hela dagen,vilket uppskattades av både Erik & oss. De va så roligt,inte ett endaste litet bråk blev de heller =)

Nu ska jag snart bege mej till sängen som är fylld av grabbarna & säkert ett & annat Gosedjur...förhoppningsvis får man plats,men de spelar ingen roll de är bara några timmar kvar innan Erik ska upp & fara på dagis & jag ska sova i stora sängen alldelens själv....Lovely..
Sen är de jobb som gäller,ända fram till fredagmorron.

Inga kommentarer: