Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

lördag 20 juni 2009

Midsommar

Ja,jag ska fortsätta berätta om gårdagens bravader:
Pappa kom som sagt & hämtade mej på jobbet kvart över 8 ungefär. Trött som ett as va jag.
Men jag är ju lite tjurit så inte skulle jag stanna hemma hos mamma & pappa för att sova,Nejdå, jag ville ju hem såklart.
Sätter mej i bilen,vrider upp sterion & AC:n på Iskallt.
Kommer en bit efter sopstationen,då känner jag att de här kommer aldrig att funka,jag kommer inte kunna ta mej hem. Svängde i en kurva & hjärnan ville vrida ratten till rätt köl igen,men inte mina armar...dom ville köra ner i diket dom jävlarna. Med ren & skär viljestyrka tog jag mej ner till stan & till svärmors Parkering. Där fick Tommy & Erik hämta upp mej.
De va knappt att jag orkade gå till bilen.
Väl hemma så kunde jag såklart inte somna på en gång,,men hur de va så vaknade jag halv 15.
Då va de bara att masa sej upp & börja fixa lite innan gästerna kom.
Men som tur va så har man gäster som hjälper till =)
Så medans jag fixade iordning mej själv & satte tillbaka mitt ansikte,så dukade dom bordet & fixade & donade ute.
Men mitt i allt stök så började de såklart att regna,men dom fixade snabbt till ett "partytält" med hjälp av en stor pressenning,lite stolpar & gäster.
Så vi kunde äta ute iaf. Nykokepären med sill & ägg för de som ville till förrätt & sen grillades de kött & korv & Tommy hade fixat potatisgratäng som va supergod (du har lärt av den bästa,nämligen mej;)) Till efterrätt vart de jordgubbar & grädde.
Man kan lugnt säga att man blev mätt igår oxå.
Sen surrade vi massa & spelade kubb.
De va en trevlig kväll´,hoppas att de som va här tyckte de oxå.

Idag började dagen vid 10.30 med en sen frukost & sen har den gått åt som nypären på Ica.
Ikväll va vi å fiskade lite. Så då fick vi ju verkligen se vilken som är kärring i detta hus iaf..
& Nej,de är inte jag. Jag fick hä på Masken på kroken & när Tommy fick en gädda på kroken så va de jag som fick försöka få loss draget ur gäddkäften. Tommy & Erik stog mest & försökte gömma sej bakom varandra medans jag fick hålla i gäddan & med en tång försöka få ut draget...
Så nu vet ni vem som är karl i detta hus.
Okej,fick stränga order om att inte skriva detta...de va ju pinsamt tyckte han...men inget är heligt.
Som ett plåster på såren så kan jag skriva om vad jag gjorde i bilen på väg till sjön då:
Tommys mage andas friskt idag & inte är de hallonbåtar de luktar,så jag gatt öppna ett fönster i bilen & inte kommer en spindel. Letar som en galning i bilen efter den,men hittar den inte. Inte förrän jag tittar på armen...där är den jäveln. Reagerar som de flesta med spindelskräck.... Nämligen ett illtjut som skulle spräcka kristallglas inom en area av 8 mil. Jag skriker & slår som besatt på benen (eftersom den hamnat där när jag började fäckta med armarna), men jag fick den jäveln utan att Tommy behövde hjälpa till....

Nu ska vi äta rabarberpaj & se på tv.

Inga kommentarer: