Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

fredag 12 juni 2009

Kläder

Jag gillar kläder eller rättare sagt Jag älskar kläder. Bara gå runt i en klädaffär & känna på tyget, prova kläderna & få gå till kassan med en bunt kläder & höra de välbekanta ljudet av PIP,PIP "va de bra så?? 549 kr & 50 öre tack". Kärlek..
Idag va jag inne på Nelly.com & kollade. Ojojoj,massa nya fina kläder hade dom fått in,blir så sugen på att slänga massa kläder i varukorgen & trycka på Gå till kassa. Men min goda inre röst sa till mej att jag inte skulle. För en gång skull vann den rösten över Ha -begäret.
Men jag blir lite störd över att alla ska se ut som modeller för att komma i kläderna nu för tiden. De skrivs så mycket om att Sverige blir fetare & fetar (även i dessa kristider) men ändå blir kläderna inte större för de??!! Varför då?
Går man & kollar på Xlent,B.ib & sånna storlekar,ja,då är dom så formlös så man kan lika gärna åka till Rusta för att köpa ett tält för 4 personer. Sånt är så tråkigt,bara för att man är mullig & har former så ska man dölja de med nån ultrastor svart (finns ju nästan inga andra färger i de storlekarna) tröja,gärna med nån stor blomma i nån väldigt utstickande färg fram på ena bröstet (för att dra blickarna i från magen). Oftast går inte den där blomman att ta bort heller.
Varför kan de inte finnas likadana kläder som på den "normala" sidan?? Hittar man en fin Tunika i Stl M & märker att den är för liten,borde man ju kunna gå till den "större" sidan & hitta en likadan tunika där fast i L....Så tycker jag att de ska vara iaf.
Vill starta en klädbutik med kläder som passar alla. Där ska de då fan inte vara nån svart tröja med en stor solros på bröstet för att dra fokus från magen!!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Du de fins en sida som heter UllaPopken, har du kollat... Snygg skit...
Annars då????
Hade besök inatt av bror din, han tittade in till mig i husvagnen.
Hör av dig
Kram