Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

tisdag 11 augusti 2009

Helgen som varit

Ja,helgen som gått har varit riktigt trevlig. Lite fest på fredagen för att fira helgen & oj vad vi firade. Halv 3-3 kom vi hem. Vi hade riktigt trevligt med våra grannar & Martin.
Men jag saknade nån tjej att prata så där djupt med,vi vet så där som man gör när man är onykter...=) Jag va ensam tjej bland 5 killar. Men jag överlevde det oxå,kan ju vara rätt grov i munnen jag oxå,som de så ofta blir när man dricker med grabbar. Visserligen är vi tjejer inte så vidare finkänslig när vi kommer i rätt stämning heller..men nog om de.
På lördag så va man lite mer tyst & hade en dämpad framtoning hela förmiddagen. Ville ju gärna ha fått sovit bort halva dagen,men när man har barn är de bara till att masa sej upp ur bingen & vara en god mor. Man har ju sej själv att skylla,de ska ju inte gå ut över Erik.
Men vi fick barnvakt på lördagkväll iaf,va meningen att vi skulle fara på sandslån & kramfors crusing,men de sket sej liksom. Ingen va på nåt vidare festarhumör & dessutom va crusingen bara fram till 22,korkat värre.
Erik han for hem till Mormor & Morfar för att fiska & plocka bär...hej med han.
Söndag så jobbade jag från 6.45-13 ojoj,inte är jag van vid att stiga upp så tidigt på morgonen inte. Så jag va görtrött hela dagen. Efter att jag slutat så pratade jag med mamma & vi kom fram till att Erik kunde åka med pappa till stan så skulle vi hämta honom där,så blev de. Hämtade en väldigt trött & sur lilleman på Ok/Q8 & vidare för att hämta Pizza. Hem till Svärisarna för att käka där & sen vidare till affären för att fylla på de redan överfulla kylskåpet med mat.
Erik somnade snällt i sin säng utan de minsta lilla gnälll (hahaha) de va egentligen världskrig innan han kom i säng,men när han väl somnat såg han ut som en liten ängel,lillhjärtat mitt.
Jag gick & la mej halv 21 tror jag,somnade som en lite ängel jag oxå,fast utan världskrig såklart.
Måndag fick Erik vara hemma med mej i värmen. Busa,hoppa studsmatta & drack kaffe med grannen var de vi gjorde. Kikade även på jobb & utbildningar,men jag vet inte riktigt vad jag vill göra. ....Skitsvårt.
Idag är Erik på dagis & jag vaknade vid 11 & undrade hur de gick till som,la mej ju på sängen för att läsa en bok...så jag hade en deckarsida på ena kinden när jag vaknade till liv. Tokigt. For sen till stan för att köpa kläder till mitt lilla ogräs som växer så de knakar. Men allt är så urplockat nu så de vart 3 par kallingar & en kjol till mej (ooppsss). Ska ju fara till Gävle snart så då får jag passa på när jag är där.

Näe de är väl bäst att hämta lillemannen & börja med nån mat.
ses

Inga kommentarer: