Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

söndag 2 augusti 2009

Sol

Nu har vi svenskar nåt att prata om igen...nämligen vädret. De har ju ändrat sej idag,för er som missat det har vi idag SOL. Lovley.

Vad har vi då hittat på en dag som denna då??
Jo,vi har städat sovrummet,eller städat & städat.....vikit tvätt & lagt in där de ska vara. Bäddat rent,plockat upp från golvet & burit ut alla Eriks femtioelva gossedjur som bosatt sej i vårt sovrum. Dessutom har jag haft lite garderobsrensning,visserligen blev de mesta upphängt igen,men några klädesplagg fick sej en resa ner i sopsäcken. Ändrade lite i garderoben oxå,så alla mina skor fick plats där i oxå,så jag slipper snubbla i dessa när jag kommer in innan för dörren....men än så länge har dom inte hittat till sin plats i garderoben utan jag kommer nog snubbla över dom ikväll oxå.
Sen har jag bakat solskensbullar a´la Leila..så gott. Har även bakat en bärpaj till efterrätt.
Svärisarna + Tomas hade vi bjudit på mat..så de blev älgkalvsfilé med strips & sås + vitlöksmör. Mätt blev vi iaf & gott va de.

Den här sommaren har inte varit bra för figuren,har snart gått upp de kg jag gått ner. Ska bli ändring på de nu. Imorgon tänkte jag dra igång igen. Men de är ju de här med motivationen som inte infinner sej. Men de är bara att ta sej i kragen & göra nåt åt de,finns inget annat sätt. Det är jag själv som måste göra nåt åt min övervikt,ingen annan kan göra de.

Imorgon ska jag jobba 4 timmar på kvällen. På vallänget dessutom,de har jag aldrig gjort. Har bara sett vårdtagarna i sovande skick,nu ska jag se dom i vaket skick oxå....lite spänning förgyller livet.

Ska även på Gyn imorgon,ska kolla upp en grej. NEJ,jag är INTE gravid. Men tydligen är de inte normalt att blöda (i över) 3 månader i sträck....de hade jag ju inte kunnat listat ut själv..daaah.
Så jag fick en lite akuttid,om man nu kan kalla att väntetiden är en vecka för akuttid.??
Men de är ju lika bra att kolla upp de eftersom jag har ont oxå,särskilt i äggstockarna.
Ja,nu fick ni allt veta lite intima detaljer oxå...men de är frivilligt att läsa.

Nu ska jag ta mej ner för trappen med min överfulla mage för att glo på film.

ses

Inga kommentarer: