Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

måndag 31 augusti 2009

Nu har jag bestämt mej....tror jag

Idag,bara för skojskull så kikade jag på vad jag skulle få från Csn detta halvår. 3000 lite drygt i månaden. Vem i helvete är de som sitter & bestämmer sånt??
Inte kan jag leva på dryga 3000 kr heller.
Här försöker jag lära mej stå på egna ben & ta eget ansvar över pengarna..hur lätt är de när man inte får många korvören i månaden??
Jag betalar min helt Egna Bil nu,de gjorde jag inte förut,jag tankar min helt Egna Bil nu,de gjorde jag inte förut. Bara de är nästan 2.5oo i månaden. Sen har jag massa andra räkningar som ska betalas oxå. Är ju shoppoholic så alla klädkonton måste ju betalas oxå...där har jag ju mej själv att skylla..
Så de där 3000 kr i månaden kan dom trycka upp i arslet på sej själv,jag slutar!!!
Tror jag.
Har skickat ut jobbanmälningar överallt nu. Har inte så stora förhoppningar,men då vet jag iaf att jag försökt. Men Uska vill jag nog inte bli...tror jag. Vill jag jobba inom vården så behövs vikarier alltid.

Imorse när jag/vi vaknade så va Erik stekandes varm,jaha Morsning & good bye tänkte jag. Fram med tempen & den visade 37 grader,men Va?? han är ju supervarm. Provade igen, samma siffror visades i displayen. Konstigt,men han är varm. Erik sa att hans feber nog hade sprungit bort. Alltså en helt naturlig förklaring från sonen på 3.5 år.
Så idag har vi haft en ganska så lugn dag med lite pyssel & filmtittande. Vilket jag tycker har varit väldigt skönt eftersom mitt huvud lossnar fort jag rör på de. Men idag har födan inte bara bestått av Ipren iaf.
Men överlag så går dagarna ganska så seg nu särskilt när man inte är så pigg. Vill inte ställa sej & göra nåt storbak eller så,känns ganska så ohygieniskt faktiskt.

jaja,nu ska jag dra en sväng med snabeldraken tror jag,blir ju inte gjort på nåt annat vis.

Inga kommentarer: