Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

fredag 7 augusti 2009

Svårt beslut

En del beslut är så svåra att ta. Jag liksom velar & velar & tillslut är de nån annan som får ta beslutet åt mej för jag kan inte.
Nu är jag i ett sånt läge igen,men skillnaden är att nu är de ingen som kan säga till mej vad jag ska göra. Vad som är bra & vad som är dåligt. Lista för & nackdelar gör jag för fulla muggar,just nu ser den ut så här:
Fördelar:
1. Grund att falla tillbaka på.
2. Några Kr mer i månaden.
3. Chans att gå vidare.
4. Chans till fast anställning.
5. Träffar nya människor.

Nackdelar:
1. Tråkigt.
2. Lån.
3. Tråkigt.
4. Varsel.
5. Tråkigt.

Jag känner att jag inte behöver låna pengar för att lära mej att torka skit. För de är typ de Uskor får göra i nuläget. Vet ju inte ens om de är nåt för mej. Har jobbat inom vården i 10 års tid,kanske de finns andra jobb utanför servicehusen?? vad vet jag,har ju inte provat nåt annat.
Blir jag Uska så måste jag iaf ringa Ssk för att få ge en alvedon. De är väl ändå att nedvärdera Uskornas kompitens. Värdelöst.

Fast å andra sidan..De är ju en utbildning. Nåt att falla tillbaka på eller att utveckla sej i. Med möjlighet att rikta in sej på många olika vägar.

Men största frågan är: Vill jag egentligen det här?? & de är här jag inte har nåt svar. För jag vet fan inte. Innan 2010 ska att som jobbar inom vården vara utbildade Uskor. Men nu Varslas alla Uskor & ansvaret läggs på Ssk. Är de då värt att lägga ner 1/½ år av sitt liv & dessutom ta lån, på nåt jag inte vet om jag vill hålla på med,på nåt som är så osäker framtid på?? Jag tror inte de.

Jag kan nog hålla på & dividera med mej själv till fan hämta hem mej & komma fram till absolut ingenting.
Svårt de här.

Näe nu är de en dusch för mej & sen en tur till stan,systemet & matbutik....
ses

Inga kommentarer: