Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

måndag 19 juli 2010

Helgen som gått

Ja,helgen som gått har gått på tok för fort. Redan Måndag & en ny natt börjar. Fast jag jobbar bara en natt nu sen är jag 3-dagars ledig igen. Kollade schemat hur jag jobbar resten av sommarn, varenda jävla helg framöver jobbar jag. Förutom nästa helg då,då är jag ledig. Annars så jobbar jag eller så kliver jag av på Lördagmorron eller så jobbar jag från Fredag till Måndag morron. Hur kul är de på en skala då? Får ju inte mer pengar för att jag jobbar helg heller.
Näe,nästa sommar hoppas jag på att jag har nåt annat jobb & dessutom 4 veckors semester!!!!

Men helgen har erbjudit massa roliga saker. Fredagen slutade ju ganska tidigt eftersom jag bara sovit några timmar. Vid 13 på Fredag kom Emma & barna hennes till oss & så packade vi badväskan med badkläder & fika,sen bar de iväg till Björksjön. Superhärligt i vattnet. Peran kom med,han badade inte så mycket utan stog mest på bryggan & klagade på fisken i vattnet.
Sen efter vi badat ett tag så for vi hemmåt & bestämde oss för en Pizza. Per,Jag,Tommy & Erik for på Remsle. Mätt i magen begav vi oss sen hem till Hemmets trygga men fördjävla varma vrå.
Slocknade runt 21.30,men hade nog somnat bra mycket tidigare om de inte vore för att Erik va vaken & att Martin kom en sväng.
Lördagen vaknade jag med ett ryck vid 6 & va dessutom superpigg,hur nu de kan komma sej.
Ont i magen & bäcken/höfter. Låg kvar i sängen i förhoppning att de skulle bli bättre,men döm om min förvåning när de blev sämre. Kravlade mej upp & haltade mej ner för trappan.
Är de så att jag börjar bli gammal?? Är de därför jag känner mej som Agda 100 varenda jävla morron nu förtiden,särskilt när jag jobbat.
In med några värktabletter & så satt jag på bron & kikade i Tidningen,läser alltid dödannonserna men jag va inte med den här gången heller,så då kunde jag göra mej klar för en till dag i värmen med mensvärk & andra krämpor.
Packade åter igen bad/fika väskan för en dag i Helgum med traktorrace & bad. Synd bara att de va på en lägda utan tillstymmelse till skugga nånstans,35 grader i solen & 3 barn som va hyper less innan racet ens börjat. VI kom liksom dit lite efter 10 & racet började inte förrän 12.30.
Såg några race,sen hade mitt tålamod försvunnit & vi begav oss mot badstranden innan jag hade kokat sönder & samman.
Men jag badade inget av förklarliga orsaker. Bara fötterna & eftersom de va i en älv vi badade så va fötterna blå efter några minuter,men de fanns skugga där på stranden iaf.
Kristina & jag hade en desperat jakt efter nån som skulle till Ramsele på Cruising,men hittade ingen...då. Åkte hemmåt & gjorde pastasallad till middag.
Efter middagen började min mobil Pipa & helt plötsligt hade jag 15 min att ta mej in till stan om jag ville följa med. Jag har aldrig varit så snabb nån gång tror jag. Men jag hann. Från shorts & badlinne till Jeans & T-shirt,packning av dryck & köra 2 mil på minder än 15 min har nog aldrig hänt. Men å andra sidan har jag nog aldrig haft så lite smink & tråkig frilla när jag gått ut som i Lördags. Men Kristina hade iaf spray med sej så hon fixade min frisyr när vi helt plötsligt hamnade på nån fest i Edsele. Superrolig kväll som tyvärr slutade med Spöregn. Men de gjorde inte så mycket,då hade jag redan däckat (av trötthet...mest) i bilen.
Gårdagen va väl ingen höjdare. Men vi hade Picnic i abborsjön en sväng. Först när vi kom dit hade vi familjebråk som gick till historien. Men de är ju inget ovanligt att jag & Erik ryker ihop,men att även Tommy tappade tålamodet är inte vanligt. Men efter ett tag så lugnade de sej & vi hade en trevlig & mysig stund där på bryggan Tommy, jag & Erik. Där vi spanade efter Giraffer med simhud,hajar & prickiga älgkalvar som simmar med racerfart. Kastade stenar & kottar i vattnet & såg vems löv som blåste längst när vi höll de i handen.
Sen när vi kom hem gjorde vi varma mackor till middag/kvällsfika & såg på Tv.
Idag har jag mest sovit,nu väntar jag på grabbarna ska komma hem. Sen ska jag göra mej klar för en natts drabbning med Graningebyns pensionärer.

ses

Inga kommentarer: