Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

lördag 31 juli 2010

Laxfestivalen

Ja,nu är de snart slut på alla Roligheter som brukar vara på Sommar´n.
Igår va de Laxfestivalen. Fy attans va kul jag hade. Grillade hemma hos oss först & ölade lite.
Roligt & trevligt folk va de oxå. Jag,Tommy,Per,Angelica,Martin,Robert,Jane,Barna -Erik då förståss,Gybo & Gunilla. Pratade,åt & drack gott gjorde vi iaf.
Sen drog vi mot staden. Massa människor överallt. Dansade & kramades & pussades med Jenny.
Att hon dök upp gjorde verkligen min kväll helt perfekt. Dom skulle nämligen inte komma till Laxis,men ändrade planer gjorde att dom kom. Gosse va jag blev glad. Tårarna spröt & lyckan va fullständig.
Pratade med massa folk gjorde jag oxå. Endel flum surr & endel allvarligare saker.
Men kvällen allt som allt va helt perfekt.

Pratade med lilleman oxå har jag gjort. Han har de hur bra som hellst i Lycksele & han hade gjort massa saker,saker han inte vågade förra året när vi va där med 2 andra familjer.
Men inte har han tid för några långa samtal inte,han pratar en stund,sen kommer helt plötsligt mammas röst i luren istället. Då har han blivit upptagen av nåt annat. Huvudsaken är att han haft de kul & att de går bra utan mamma & pappa. Mamma,jag har inte tappat bort mej en endaste gång... De va de sista jag sa till honom typ,tappa inte bort dej & tappa inte bort mormor & morfar. Han har ju sånt där armband med telefon nr på...väldigt bra tycker jag. Men ändå oron finns ju där ändå,han promenerar ju i sin egna lilla värld & då är de lätt att tappa bort sej.

Nu ska jag vila lite & sen börja om.

Ses

Inga kommentarer: