Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

måndag 5 juli 2010

Vattnets tecken

Idag har de gått i vattnets tecken allt ihop tror jag.
Först vattenkrig med vattenslangen som sprutade iskallt vatten...kom nästan isbitar ur slangen!!! va ju inte meningen att de skulle bli vattenkrig,men jag kunde inte hålla mej från att spruta ner både sambo & son när vi skulle fylla Eriks pool. Erik skrattade nästan ihjäl sej medans sambon hade väääldigt lätt för att hålla sej för skratt. Han är tydligen gjord av socker.
Medans jag tvättade ur Poolen så passade Erik på att ge igen & de inte bara en gång. Vet inte,men jag tror att jag va blötast. Men vi hade kul ändå. Sen badade sonen en stund & jag försökte torka lite genom att ligga på studsmattan.
Men de är lika bra att smida medans vattenslangen är framme ett gammalt Björkå ordspråk som jag precis i skrivande stund kom på. SÅ jag bad Tommy ta fram tvättsvampar till bilen & sen trodde jag eller rättare sagt hoppades att jag skulle få tvätta bilen helt utan sonens hjälp.. Men sån tur hade jag inte,utan han skulle hjälpa till. Vet inte vem av mej eller Sulan som va blötast efter att de va klart. Sulan är då min Bil.
Sen när de va klart så packade vi matsäcken full med mackor,bullar,saft & kaffe för en tur till Björksjöns badplats.
Tycker ju verkligen inte om att bada bland andra människor. Så jag gruvade mej lite,men när vi kom fram va de bara vi 3 där. Så jag kastade mej i en snabbis & sen upp på bryggan för att sola lite. Men efter ett tag så hörde vi bildörrar slå igen & snart va hela badplatsen full av människor. Men vet ni va...Efter ett tags gruvande & funderande så sket jag i att jag är 27 år,blekfet & cellulitig. Jag badade ändå. De va så härligt i vattnet & de va varmt i luften.
Men nu är jag sönderbränd igen på ryggen,vilket är mindre bra. Har fulla ryggen med bränblåsor & så har jag inget att smörja med förtillfället. Men imorron ska jag klippa mej så då kanske jag kommer ihåg att gå in på Apoteket för att inhandla solkräm 40.

Nu har Erik beställt Pannkaka till middag så nu måste jag fundera ut nåt att äta själv oxå eftersom pannkaka & min mage inte kommer överens.
Så ska jag söka reda på After Sun gelen som ligger någonstans,de bränns både här & där nu!!!

ses

Inga kommentarer: