Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

torsdag 2 juni 2011

Cirkus

Japp,igår tog jag Lilleman,Lova & min Clownfobi hand i hand för att gå på Cirkus. Barna skrattade stundvis så dom kiknade. Själv skrattade jag oxå,men kikade lite då & då runt mej så de inte skulle dyka upp en jävel till Clown. Men naturligtvis så om man går på Cirkus så dyker dom ju upp som gubben i lådan & i detta fall dök dom upp bakom ryggen. De värsta jag vet är ju när nån håller på med min rygg & även när de dyker upp saker bakom ryggen min. De här låter helt sjukt,men de är helt sant... Jag har fortfarande kvar min krypnerv,den som små små barn har....vet ni vad jag pratar om?? Den där nerven som gör att rumpan vickar om man drar fingrarna ner för ryggraden till svanken,då träffar man en nerv som gör att rumpan vickar till. den nerven växer bort med åren,men gissa vad...?!? den har inte försvunnit på mej!!! Nu kanske ni tror att den där Clownen gjorde 6uella närmanden på mej genom att dra sitt finger efter min ryggrad,men Nej då!! Han gick bakom min rygg bara & spelade saxofon.... Min rumpa vickade till av de,fast jag inte visste att han gick där förrän min rumpa vickat en sväng & Erik slängde sej i min famn för att han blev rädd. Men nu nog om mina rympvickningar.
De va även en häst där,som kunde lägga sej i sängen,dra på sej täcket & sova... Den hästen orsakade även en allergiskreaktion på mej. Oj,vad svårt jag hade att andas resten av kvällen.
Vi åkte lite tidigare från Cirkusen för att barna va så trött. I ärlighetensnamn så va jag oxå trött, men mest allergisk. Så klart hade jag ingen medicin med mej heller. Fick puffa en massa innan de värsta släppt. Sen vid 1 i natt fick jag åter igen kliva upp & puffa.
Lilleman somnade utan grin & ångest iaf,så glad för de!! Lova somnade oxå som en stock.
Såklart när man har lilleman så bli de ingen sovmorron,så vid halv 6 i morse hörde jag honom möxa på i rummet,då hade jag varit vaken länge faktiskt. Vet inte om bricanylen är nå slags uppåttjack eller så,för jag blir superpigg av den. Men när jag hörde Lilleman vakna så höll jag själv på att somna. Så de va bara till att kliva upp,som sagt jag vill ta vara på den tid han är hos mej. Lova hon är en smart tjej,hon tog sovmorron hon till säkert 8-8.30.
Sen efter frukostbestyr & lite annat småplock åkte vi till Lillemans farmor & farfar. Där fikade vi & barna lekte... Dom ville hellst att nån vuxen skulle leka oxå. Men vi är ju så stel & svensk vi.
Sen tog Tommy hem barna & jag kikade på ett hus som Peran ska hyra med sitt bihang. Väldigt gulligt hus va de.
Sen hem för att tvätta(igen) & provade massa kläder,kastade massa kläder,vek massa kläder & la dom i byrån. Så nu är rummet mitt ganska städat faktiskt. Förutom sängen,där ligger kläder som ska hängas,men de kom annat ivägen, ett pizzeriabesök med Lilleman,Tommy, Tomas & farmor & farfar. Så nu är man mätt i magen.
Blir en tidig kväll i kväll iaf,ska göra en tjurrusning ner till tvättstugan för att kolla till den & sen är de nog sängen nästa som gäller faktiskt.

ses

Inga kommentarer: