Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

måndag 11 juni 2012

Bra kvinna reder sej själv

Igår bytte jag Oljefilter, olja & luftfilter på bilen min....själv!! Tommy fick hjälpa mej med 2 saker.
1) Få upp Bottenpluggen, den satt för hårt för mej.
2) Få igen Motorhuven.
Resten klarade jag av själv.
Sista punkten där kanske låter lite knepig, att stänga motorhuven....Men de va svårare än man tro de.
Den gick nämligen inte i lås,utan glappade som aldrig förr. De pillades & våldades men ingen gick, vi höll säkert på 10-20 min. Jag tappade tålamodet efter 1 min ungefär. Då hotade jag Sulan med ett skott i kylaren & skroten nästa. Men inte ens de funkade.
Sista försöket blev att spruta lite olja på en pinne som ska "ploppa" upp huven när man vrider om nyckeln, jo min huv öppnas med nyckel, då gick de att stänga den. Önskade att vi provat de först, men de gjorde vi såklart inte.
Rullade hem i spöregnet. Jävla skitväder, man börjar ju snart mögla!!

Fredag va en lugn dag, inte en droppe alkohol blev de, fast jag kommer iaf inte ihåg vad vi gjorde.
Man kan tydligen få minnesluckor i nyktert tillstånd oxå. Städade & tvättade bilen gjorde jag ju, va så less.
Särskilt när jag kom ut på Lördagmorron & såg att fåglarna hade skitit på bilen IGEN!!
Lördag blev de Dianas åt en pasta där med räkor, musslor & crabsticks eller vad de kallas. Godare mat har jag ätit, men jag blev mätt iaf. Man måste ju prova andra saker än Carbonara. Blev en öl till maten & sen några hemma. Va även hem till Lilleman & Tommy. Myste i soffan & fikade, drog en sväng till Dollar för att ha nåt att göra bara.
Blev ju såklart en promenad både Fredag & Lördag oxå. Men jag har fått nåt skumt i låret, de hugger till å sen viker sej benet på mej, skumt är bara förnamnet.
Ja, Söndagen blev de ju mekning med bilen, sen handla lite inför veckans Meny, vilket som vanligt består av sallad. En liten kvällspromenad blev de oxå, efter älven & lite sånt. Jätte härligt promenadstråk.
De har varit en bra helg. De fick jag sota för i morse när jag ställde mej på vågen. 0.3kg har jag gått upp.
Så nu bli de hårda tag denna vecka igen.

Nu ska jag försöka peta i mej lite frukost, eller de bli väl snarare lunch & sen ska jag sätta smultronplant.

ses

Inga kommentarer: