Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

lördag 16 juni 2012

Straff

Igår hade jag ställt väckaren på 05.10. Innan jag gick till sängs va jag pepp på att gå en morronpromenad, men när väckaren ringde va jag inte alls nå pepp kan jag lova. Lovade mej själv att jag skulle Znoosa om vågen stog på rätt siffror när jag ställde mej på den. De gjorde den inte, 0.3kg ifrån den vikt jag sagt att jag skulle väga på Fredag. Så de va bara att ta på sej träningskläderna & gå en ilsken rask promenad i 35 min.
Har ju en hjärna som ställer in sej på nåt & sen vägrar den släppa taget, så jag har sagt 1 kg i veckan, så har liksom hjärnan fastnat på de. Men om man tänker efter riktigt hårt, så va de i måndags som jag vägde mej sist, man får kanske va nöjd med 0.7 kg i viktnergång under 4 dagar egentligen. Men inte de inte, ett kg skulle de va, annars bli de straff.
Så efter promenaden blev de frukost, lite yogurt & vatten. Sen hoppa i jobbarkläderna & bege sej mot jobbet. 7-12 inskolning ute på byn.
Men efter några timmar så kände jag att min kropp inte riktigt kändes som den skulle. Tur vi va 2 st som jobbade, för inne hos en V.t så fick jag blodsockerfall & damp i backen. Va kanske ingen riktig höjdare, stackars V.t blev livrädd.
Men efter att ha fått i mej lite macka & sockrat te så va jag som vanligt igen.
Hämtade lilleman på dagis vid 13 & sen pollimasade vi bara runt här hemma. Grillade hamburgare till middag & såg på en film innan sängen kallade för lilleman, provade med att han fick vara vaken längre än vanligt, till 21.30 ungefär, tänkte i min dumma enfald att han skulle sova längre....
Vid kvart i 6 va ungen vaken & pigg. Så de där funkar inte!!!
Men de va en förskyld kille som vaknade. Denna förskylning som aldrig ger med sej. Man bli ju tokig på riktigt.
Så de va en lugn förmiddag, spelade lite fotboll & donade på bara. Sen blev han less & skulle hem till pappa. När han ska hem så är de  inte om en timme, utan de är NU på stubinen som gäller. Så de va ju bara att lämna han i Grillom de & sen for jag hem. Bara för att aggera chaffis ännu en gång.

Ikväll vet jag inte vad de bli, säkert lugnt. Har blivit de mot slutet nu...

ses

Inga kommentarer: