Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

tisdag 12 juli 2011

Besviken..

Ja, besvikelsen va stor för lilleman idag, hade sett fram emot Djurparken men de regnade så hemskt så vi gick på marknaden som va där istället. Mest i hopp om att de skulle lugna sej med regnandet,men de gjorde de inte. Han va så ledsen så han somnade i bilen på väg dit & sen på väg hem. Mellan varven vaknade han till & skrek MEN KÖR OM DÅ!!! Han tyckte jag körde för sakta. När vi väl hade tagit oss förbi alla saktgående bilar så säger han Mamma, jag är Kissnödig!! då är de oftast ganska kris kan jag lova....så de va ju bara att stanna. Då kör ju alla om igen,sen va de samma visa hela vägen från Junsele... MEN KÖR OM DÅ!!! Han är rar de lilla livet. Köpte en traktor åt honom som plåster på såren. Gick in på ett fik där oxå, då de regnade som värst,de va ju inte så smart faktiskt. Då vill ju alla andra fika samtidigt. I den kön så skulle jag behövt min Impulskontroll faktiskt. De va så att de stog en man framför oss med börsen i bakfickan. Eftersom de regnade så ville ju alla in,så de blev trängsel bakom oss. Då säger han fru som satt bakom oss i nåt litet rum: Akta börsen som du har i bakfickan. & sen pekade hon lite diskret på mej... Jag kände att jag blev förbannad,ser jag ut som en sån som snor saker från gammla gubbars bakficka eller?!?!? Bara för att djävlas,så gatt jag ju Peta lite på den där mannens rumpa där han hade börsen. Då kan man snacka om reflexer på en gammal man... Tittade lite oskuldsfullt på honom & sa att jag bara skulle visa min son mackorna som fanns & han backade lite samtidigt. Han skrattade lite & sen plockade han upp börsen & höll den tätt intill kroppen resten av tiden. Snacka paranoid där...
Vi åkte hem efter ett tag & sen ha vi bara myst på här hemma. Till middag blev de CityPizzeria som fick äran att göra maten åt oss.
Nu har lilleman åkt hem,få se när vi träffas nästa gång. Dröjjer väl inte allt för länge skulle jag tro.
Emma klippte mej & jag sprang ner på affären & systemet för att köpa färg & några öl. Så nu har jag precis tvättat ut färgen & sprättat min andra öl. De ska kännas att man är ledig... alla andra dricker ju på helgerna,men jag gör tvärt om. Men nu ska jag ner i källarn för att plocka upp min rena tvätt. Den här gången luktar dom Jordgubb & liljor. En ny upplevelse,annars ha de ju alltid varit Äppelblom...eller iaf ända sen jag flyttade.
Sen bli de kvällen för mej,är så trött. Men vi ha haft en mysig dag trots regnet faktiskt.

ses

Inga kommentarer: