Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

torsdag 7 juli 2011

Smart

Jag tror jag slår rekord i Smarthet ibland faktiskt. Jag menar, vad kan jag annars kalla de när jag packar badväskan & tittar på solkrämen. Sen stänger jag väskan,för vem behöver egentligen solskydd?? JAG,behöver solskydd,jag behöver ju bada i de innan jag vistas i solen mer än 10 min. Men den gjorde sej så bra inne på Toaletten så, ett riktigt Toasmycke är de. Där den står med sin blåa flaska med siffrorna 40 på. Ja,är huvvet dumt får kroppen lida...
Bränt ansiktet, axlarna & halva ryggen. Tänkte sola magen oxå,men så kom de folk till stranden,så då gav jag faan helt enkelt. Finns bättre sätt att skämma ut sej på anser jag, för de ha jag oxå gjort. Försökte smyga ner i vattenet,så att ingen skulle lägga märke till mej. Kliver på nån grästuva i vattenbrynet & grästuvor verkar gilla lera & alla vet vad som händer när lera är i vatten,de blir halare än såpa....Halka,halka,vobbel,Vurp. De är ju jag i ett nötskal de.

Dagen har varit mysit iaf. Jag,Lilleman & Mamma åkte till badplatsen i Graninge,Kattrompa. Tråkigaste badplatsen i Sollefteåkommun. Inga bryggor,inga gungor & inhängnad gräsmatta med stora stenar på botten av sjön(vart ska dom annars vara,om man tänker efter,dom kan ju inte flyta). Men bada gjorde vi,ja inte mamma då. Skönt att lilleman inte är rädd för vatten iaf.
Käkat melon, glass, fikat & bara varit. En riktigt skön dag med andra ord.
Trots min förlamande trötthet som varit idag,för inte ska ni tro att jag somnade om efter förra inlägget,nej då... jag klev upp.
Så nu ska jag vila lite,innan de är dax för sängen. Imorron är de jobb igen, kliver av på Söndagmorron.

ses

Inga kommentarer: