Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

tisdag 12 juli 2011

Semester

Nu är vi tillbaka sen våran Semester...i Graninge. For i Söndagsem. Kom hem igår,så de blev ju ingen större utsvävning. Men mycket ha vi hunnit med ändå.
I Söndagskväll så for vi iväg till Lövsjön & metade. Grillade korv & Drack Kalle Sprättdricka. De va verkligen kanonväder. Kom några åskknallar,men de va inte nära oss. Några abborrar drog vi upp,en var & pappa fick även en öring på metspö. Så de va kul. Erik blev lite rastlös mot slutet, de ska ju nappa hela tiden för att han ska va sysselsatt.
Livrädd för både masken & fisken,men han hade kul ändå.När vi kom tillbaka från fisket så va de dax att se film & äta lite godis, klockan va ju trotsallt 9 på kvällen. Dvs passerat Eriks sovtid för länge sen. Men har man semester så har man. Såg Trassel & myste med mormor i soffan.
Vid 11 somnade han på madrassen i mitt gamla flickrum. Men gissa när han vaknade?!? Jo, vid 9 på morronen. De ni!! Hur nöjd över de va inte jag då. Bäst av allt va när han nån gång under natten kom till mej & la sej. Så mysigt,man saknar den där kalla rumpan nu när man flyttat. Nackdelen va ju att vi låg i en 90 säng,lite trångt eftersom både jag & Erik är sånna som brer ut oss värre än värst. Men de gick.
Efter frukosten hos mamma så passade jag på att ta ett bad medans Erik jagade Nisse & borstade Dahlia med mormor. Sen va vi på sjukan med mamma,hennes skavsår är ju inte att leka med. Foten & benet är svällt & blåsan fick dom punktera för att lätta på trycket. Men när de gäller mamma så är ju inget enkelt,de blev en ny blåsa under den punkterade blåsan. Hon äter antibiotika & haltar nu. Men enligt Dssk så såg de bättre ut igår än dagen innan. Få hoppas på de iaf. När vi väl kom hem så tvättade vi min bil med Yes & var sin disksvamp, pappa hade låst in tvättgrejjerna & sen gömt nyckeln,så vad gör man?!? Tog sin tid gjorde de. Medans vi gjorde de så gjorde mamma hemmagjorda hamburgare till middag.
Efter middagen så gjorde pappa,jag & Erik oss redo för att hitta Sommarstugan. Pappa vet ju hur man ska köra,men sen att hitta dit från vägen är ju inte de lättaste. Men efter X-antal mygg/bromsbett så kom vi fram. Så mysigt ställe. Synd att vi kom dit så sent, va sugen på att bada,men Erik va ju med & vi skulle tillbaka samma väg. Tar ju nästan en timme med bil & sen ska man gå oxå 15 min typ. Men har lovat Erik att vi ska dit i sommar iaf,när jag är ledig nästa gång. Han va så duktig så,pinnade på i sin egen fart.
Sen lämnade jag av han på sin adress igen. Blev så tomt & tyst efter de.
Men nu sitter han åter igen i min soffa & surrar värre än mej när jag är onykter. Vi ska till Junseledjurpark idag. Om de inte blir så varmt som de varit de senaste dagarna,då är de inte så skönt faktiskt, då bli de risön istället.
Så de är väl lika bra att fixa frukost & sen bege oss iväg skulle jag tro.

ses

Inga kommentarer: