Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

måndag 25 juli 2011

Första dagen

Första lediga dagen & de regnar!! De är ju typiskt som bara den, vaknade tidigt i morse, 7 va jag vaken & klädd. Solen sken & jag tänkte att de bli en bra dag de här. Hann inte tänka nå mer förrän de började regna.
Kröp upp i soffan med massa kuddar & filtar,godisskål & Emma. Sen såg vi Alien filmen,den första. Efter 30 min hade jag fått nog,äckelfilm!!! Duschade, funderade en stund på sängen & vid 11 gick jag ner på stan för att möta upp Lilleman & Tommy. Kikade lite snabbt i parken eftersom de va barnensdag där. Men så började de regna mer & mer så då gick vi upp på gågatan för att ta en fika. Kikade runt lite i affärer efter de & sen hem till Agnetha & Roland + alla djuren.
Drack lite kaffe & surrade. Sen åkte jag hem & nu ligger jag i sängen & ska öppna min nya bok.
Förresten så efter 5 månaders mörker ha de nu ljusnat i mitt liv. Fixade taklampan som jag köpte för typ 5 månader sen. Men jag är ju inte snabbaste tjejen i hagen så den har hängt utan vare sej lampa eller sladd,men nu är de fixat & de lyser så fint. Så ikväll måste jag hålla mej hemma bara för att titta hur de ser ut när de är mörkt ute oxå. Kanske lyser lika fint då oxå.
Blev lite förvånad att jag kunde fixa de själv, man kan tydligen mer än man räknar med ibland faktiskt. Men Emma sa att hon fortfarande kunde HLR så då kände jag mej trygg....eehhummm.

Men nu ska jag öppna en bok..
ses

Inga kommentarer: