Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

onsdag 6 juli 2011

Hugghumlor & lilleman

I förrgår blev jag huggen av en hugghumla i handen,brevid tummen. De gjorde så ont att tummen dommnade bort & jag ville kräkas en smula. Ja,jag vet att jag snart är 29 år,men då ville jag hem till mamma så hon kunde ta bort smärtan. Jag kanske är smärtkänslig,men de gjorde så ont. Nu har jag en knöl där med nåt som ser ut som var i.... helt perfekt dessutom kliar de som tusan där.
Nu är jag ledig ända tills på Fredag,förstår ni hur skönt de är??? Ska förklara de på ett sätt som alla förstår...När ni öppnar lönekuveret & upptäcker att ni får tillbaka dubbelt så mycket lön än vad ni trodde,så ni kan tanka bilen,köpa maten & lyxa till de med en fika på stan. Så skönt är de... Eller som jag egentligen tänkte skriva: De är skönare än 6!!! Så nu vet ni de oxå..

IDag har jag träffat lilleman några timmar. Vi åkte till Björksjön för att bada. Väl där så va de så mycket folk så jag bangade. Tyckte synd om de som skulle sola & bada,för när jag ta av mej kläderna bli dom bländad & solen går i moln. Dessutom har jag ett fult sår på foten,som inte vill läka riktig eftersom en av remmarna på mina jobbarskor ligger precis över såret.
Lilleman frågade vad jag gjort på foten. Berättade den inte allt för bra historien för honom, inget jag är stolt över,men gjort är gjort. Han tittade på mej & sen sa han bara: Du,då få du skylla dej själv!! Ingen sympati där inte.... rara barn.
Sen käkade vi jordgubbskräm,ägg & mackor till middag med Tommy. Ingen direkt matlust i den här värmen.
Nu ligger jag på sängen & funderar starkt på om jag ska lägga mej eller vara vaken en liten stund till. Men jag vet inte om jag orkar va vaken längre..
Imorron kommer lilleman 6.20 till mej. Då ska vi åka till Graninge för att vara hos mormor & morfar hele dan. Få se vad vi hittar på,men jag misstänker att de inte blir en lugn skön dag utan de kommer nog va fullt ös hele tiden skulle jag tro.
Träffade brorsan & Hanna en snabbis oxå idag. Surrade lite med dom & kom fram till att vi skulle skriva en bok om min mamma. Den skulle gå direkt upp på tio-i-topp bland humorböckerna. Jag menar,hur ofta få man åka rullstol för att man har en stor blåsa på foten?? Visserligen va de bara inne på sjukan hon fick göra de,men ändå. Hur ofta händer de att man får käka Antibiotika för en blåsa,som dessutom inte gått sönder??
Ja,min älskade mamma lyckas med de mesta. Men jag älskar hon ändå..

ses

1 kommentar:

Ann sa...

Må så gott på din lediga dagar...Ta det "ändå" lungt o njut..Tänkte på inlägget när du jobbade med Paula o allt hände, tänk att få vara en liten mus o se er vad jag skrattade..tur att "Nåt" händer på nätterna. Ha det bra.Ni får åka hit o bada nån dag..Min badstrand har inga åskådare men sandstand o sol. Ha det bra Ann