Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

måndag 25 juli 2011

tala eller inte tala

Ha fortfarande inte öppnat min bok,de jag däremot har jag gjort är att öppna min käft...igen. När ska jag lära mej att Prata är Silver,Tiga är Guld?!? Ja,de kan man undra. Jag kör ju efter den där Arne Ankas talesätt.. Att tänka innan man pratar,är som att Torka sej i Arslet Innan man skete.
Men pratar man inte klartext med mej så bli de ju lätt lite tokigt. Då bli de bara förvirrande för mina hjärnceller & de blir bara fel. De som började som ett skämt blev helt plötsligt allvar, kanske är en bra grej,men de kan även ställa till besvär. Fast samtidigt, vem kommer ihåg en Fegis??? Få se om jag berättar på Torsdag eller om jag helt enkelt håller de för mej själv..
De är ju rätt praktiskt med en Blogg,jag väljer själv vad som ska skrivas eller inte. Skriver man ner allt i en riktig Dagbok kan ju nån hitta den & läsa den & då är de ju ingen hemlis heller.
För skriva vill jag göra, annars kommer jag inte ihåg vad som händer i mitt liv,men hemlisarna tänker jag inte skriva ner här. Iofs så vet jag inte vad som händer i mitt liv just nu. Massa saker men ändå ingenting. Knepigt va?!?
Detta inlägg blev för hemskt konstigt faktiskt.

ses

1 kommentar:

Ann sa...

Har det gått bra i sommar....Ja nu är man snart tillbaka igen..Vad all tid har gått fort..Ha det bra..Ann