Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

torsdag 27 november 2008

Inte riktigt vaken

Ja,nu sitter man här igen,i Ottan. Har varit vaken sen lite före 6,som alla andra dagar typ.
Varför ska jag ha fått en sån morronpigg liten son för?? Är de förmycket begärt av sin son att hans gammla slitna morsa kanske vill sova en stund längre, varför kan han inte ha förståelse för de.? För vad gör man på morgonen när inte ens kroppen eller allra hellst hjärnan är vaken..jo,man sätter sej vid Tv:n eller vid Datorn sen drönar man bort hela förmiddagen vid Tv: eller Datorn. Inte är jag en sån där som drar fram dammsugarn,eller ställer till bullbak innan ens solen vaknat. Dessutom är inte mitt humör de bästa förrän vid 10-11 på dagen (om man har tur). Näe morronpigg har jag aldrig varit.

Dagens schema ser ut som följande:
* vakna.
* äta en stadigare frulle än te.
* vänta på sotaren.
* packa inför resan imorgon.
* baka.
* försöka måla klart listerna & skostället.
* kasta oss ut i snön.
* förhoppningsvis så har jag gjort nåt av de här innan darlingen kommer hem.

Fick hem ansökningsblanketterna till skolan igår..så de måste jag skicka in fort. Senast 3dec ska de vara inne. Men nu har jag hittat en annan sak som oxå lät intressant kriminologi. Men den är i S-vall,visserligen är de distans men man måste ju in dit nån gång i veckan. Men de lutar mot Uska. Sen skulle de va kul att läsa till Ambulanssjukvårdare,men nu ska vi inte ha för högt gående planer. Vet ju inte ens om jag kommer att få läsa till Uska ens.

Nu står lilleman & dansar till nån musik på barnkanalen,han har lika mycket taktsinne som sin far...
Har ställt ett ultimatum till min sambo som jag hoppas han ta till sej,annars så får han gå själv.!!
Jag menar allvar ska du veta....de är ditt fel om min lever får alkoholtorka nästa helg.

1 kommentar:

Jane sa...

ojoj det lät riktigt allvarligt det där med alkoholtorka;)
Vår dag börjar iallafall klockan 730, mina barn brukar sova..mycket glad för det=)
Idag ska vi iväg å fota oss hos Birgitta..kul kul..
Ha en bra dag!