Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

måndag 24 november 2008

Tillbaka till skolbänken

Ja,med lite tur (om man nu ska kalla de tur) så börjar jag plugga i Januari. Måste ju ha en Utbildning att stå på nu förtiden annars så får man ju inget jobb. Vill gärna jobba men de rings förlite till mej så jag har ju knappt nån lön. Med mina shoppingbegär så måste jag ha en regelbunden stor lön =)
Har pratat med Bemanningsenheten här i Solle om att få inskola mej på andra platser än de jag är på,men de gick icke. Just nu är de många Uskor & 2.5:or som går före . Dom måste få jobb innan vikarierna sa hon. Men jag då??, jag har 120 timmar kvar tills jag blir en 2.5:a, ska inte jag få chansen att bli en 2.5:a oxå då??
Så jag blev lite putt så då ringde jag till Infoteket & beställde blanketter till att börja med en Usk-utbildning. Sen när jag är klar med de då ska ta mej fan jag med ha jobb.!!
Jag mår ju så dåligt av att gå hemma. Hela familjen blir lidande av mitt humör som skifftar värre än vädret på fjället.
Så nu när jag varit hemma ett tag så ser huset riktigt bra ut,om man jämnför med hur de va i Arlom... ingen odiskad disk som täcker arbetsbänkarna,ingen tvätt som ligger överallt,bara tända ljus & ren diskbänk. Iofs så får man väl se hur länge de håller i sej. Men jag har stora förhoppningar att de ska hålla i sej ett bra tag framöver.
Så nu ska jag ta & baka ut en kakdeg som står i kylen & kanske ta fram nå adventsgrejor. Har faktiska samlat på mej lite julsaker de senaste året. Sen man fick barn så har de blivit roligare med julen. Så så ser kvällen ut här i Björkå,kanske man tar sej ett glas rött oxå bara för att de ska bli ännu roligare =)
Men nu ropar darlingen att ugnen är varm & kaffet klart så då är de väl lika bra att man fixar till kakorna innan ångan försvinner för mej....

2 kommentarer:

Jane sa...

ojoj du verkar vara igång rejält, låter kul=) alltid lika roligt att vara hemma när man har ordning och reda, just nu så börjar ju det ta slut på renoveringen iköket, lite små fix och sen är det bara att piffa till!
Ska bli kul att komma till er nu då, när du säger att det är ljusmys
och nybakt;)bara Erik bli pigg så.
Nu har jag just kommit in, skottat snö och tagit in ved, tänkte ta mig ikragen och sy iordning gardinen..Visst kan vi komma till er och fixa huvudsaken det finns allt man behöver så är det nog inga problem!;)men jag tror ni klarar det själv bara ni sätter igång så märker ni vad kul det är med homestyling=) så kul så kul..trevlig kväll kram

Jane sa...

glömde fråga om ni gjort något i tv rummet, tapetserat eller målade ni?