Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

tisdag 25 november 2008

On the pysselhumör

Jodå,nu har jag börjat pyssla lite innan Julen kommer. Tagit fram ljusstakar,ska hänga upp stjärnorna,gardinerna ska strykas & hängas. Men mitt i all röra så sitter jag & sprayar kottar vita, glasburkar frostas med en frostspray & nere i källaren står skostället på tork,"råkade" spraymåla det oxå..vitt.
Så här är tjejen som kan hålla många julgranskulor i luften samtidigt,ska bli kul att se om jag lyckas hålla dom i luften tills jag är klar.
Har en tendes att lessna efter en stund. Borde ju inte sitta här vid datorn egentligen nu när jag har så många kulor i luften & ångan är uppe.
Har även knopplat ihop en krans av grönmossa som jag tänkte dekorera med allehanda ting. Är ju lite sent ute att plocka lingon & granris,är en aningens bekväm av mej,dessutom gillar jag inte att få snö i skorna. Så de blir några vitmålade kottar & nån sån däringa svamp tror jag, kanske lyxar till de med en glittrig julgranskula eller 2.
Har även klippt mej idag,samma frissa men ett annat ruffs,få se om jag lyckas göra som frisören gjorde med min hårman. Lite rockigare på nåt vis. Snyggt vart de iaf...tycker jag.
Sen efter klippningen så for jag på Åhmans & skulle bara köpa en halvliter vitfärg till listerna i hallen men kom därifrån med vitsprayfärg,frostspray,kottar & sånna där cult design saker. Salt & Peppar ströare,nån 4kantig sak med lock på som jag tänkte ha sockerbitar i & 2st rektangulära små skålar som jag inte vet vad de ska vara till men jag tänkte iaf ha tandpetare i den ena den andra har jag inte listat ut än,så nu står de så fint på bordet på en träbit som oxå va till.
Kom även ihåg att köpa den vita listfärgen med.
Sen for jag till trädgår´n & köpte mossa & en kransstomme.
Sen for jag vidare till en mataffär men jag tänker inte skriva allt jag köpte där=)
En röd justjärna i en röd kruka står oxå på bordet.
Nu jäklar ska de bli jul i vårt hus...
Imorgon ska jag vara hundvakt åt våra "sambosar". Dom har en liten valp som heter Mini en amstaf eller hur de nu stavas. Så söt så,men en aningens vassa tänder bara.

Näe nu ska jag kika runt på lite annat sen ska jag göra ett ryck igen med Julandet..

3 kommentarer:

Jane sa...

ojoj vad du verkar kommit igång, känns som det är jag som inspirerat dig till detta, eller kanske har du kollat in syrrans blogg å fått insirationen därifrån?! känner liksom igen det;)och det är inte likt dig att pyssla,men det är ju bra! jag har bakat bullar idag, jag och Anna hälsade på lilla MAja hon blev såå glad=) Jasså du har klippt dig, skönt! går du fortfarande till trudes?? jag ska nog göra nått nytt så jag låter det växa.
Jasså får du inga jobb..jag har jobbat i hop 30 timmar jag, det har varit kul=)

Jane sa...

ja det är ju meningen att man ska inspireras, det är bara kul..
på torsdag kan inte jag men i morrn kanske..
skulle vilja åka till stan med men när vill du åka då??

Jane sa...

glömde säga till dig idag att du måste ju lägga upp bilder på det du gör så man får se!