Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

måndag 14 juni 2010

Många Mil blev det

Ja,igår kom vi då hem från RoadTrippen. Hur kul som hellst har vi haft det.
Fredagen spenderades först på nåt ställe i skogen där vi Tjuvfiskade & solade. Varsinn fin Mört fick vi...eller den va inte fin,den va äcklig & ful...så till middag blev de grillad kyckling & potatissallad istället.
Efter att vi fiskat & irrat runt på skogsbilsvägar ett tag så hittade vi ut på Viksjövägen & sen vidare mot S-vall & Birsta. Shoppade lite saker så som 2 tröjor,svarta,en med Betty Boop på & en med en döskalle på,prickiga leggings & nagellack. Sen in på systemet för lite drickbart & in på Coop för att handla lite mat. Vad det blev skrev jag ju tidigare...kyckling & potatissallad.
Vidare till Matfors för vätskenivån va för låg i kroppen. Men husägaren & hans dotter behagade inte va hemma så vi fick sitta ute på bron ett tag. Men de gick ju bra de oxå.
När dom väl kom hem va vi lite rund under fötterna,men de gjorde ju inget. Gjorde maten & sen gick vi ut & spelade fotboll. Men undra just vart min kondis tagit vägen?? För jag måste ju ha glömt packat ner den iaf.
Somnade runt 10-11 på kvällen helt slut i kropp & knopp.
Vaknade upp till smatter på fönstret & min dag vart förstörd. Höger öra sprängvärkte & hörseln va ju nedsatt. Men de är bara att trottsa vädret & kroppens makter,för till JÄDERFORS skulle vi!!
Satte oss i bilen med kartan i knä & sen va de bara att köra. Kartläsare kan jag stryka från meritlistan tror jag bestämt. Eller så har dom skrivit fel på kartan vi köpte...tror på det sistnämnda jag. Men tillslut hamnade vi iaf i Ockelbo,där vi käkade pizza & lyssnade på en fyllkäring som berättade att hon sett DoggeDoggelito & Diggeloo gänget... Intresseflaggan hissades verkligen upp i toppen (ironi). Efter ett tag fick jag nå fel på henne,så hon fick onda ögat av mej & sen gick vi. Hittade en mataffär som va öppen & handlade lite småsaker som kan va bra att ha mitt ute i ingenstans där vi skulle bo. Så som plastglas,plastknivar,bröd,smör,snus & cigg. Så satte vi oss i bilen igen för nu va Jäderfors nära. Jag satt med kartan i knät,groggen i näven & pratade i telen & Emma gasade som en tok samtidigt som hon gormade om att jag va den sämsta kartläsaren i världen. Vart hon nu fick den luften ifrån vet jag inte....
Men kan man inte göra en karta som jag kan läsa är de ju inte mitt fel.
Men efter ett tag så såg vi iaf skylten om att vi va framme i Jäderfors.
Hejja oss,vi hittade!!!!
Sökte reda på Folkparken där vi skulle svänga rumpan & sen även stället vi skulle bo på.
Svidade om i stugan & fixade,donade & drack lite till. Sen så va de bara att bege oss iväg.
Trodde att de inte skulle va så mycket folk,men de va de kan jag lova. Men när man pratade med de som brukat vara där tidigare år sa att de va lite den här gången eftersom de regnade så mycket. Men vi hade hur kul som hellst. Inte en enda jävel som man kände,men ändå pratade folk med oss & bjöd på öl.
Fick höra att jag va den Läckraste tjejen i ett par skor... jag som för de mesta går barfota,vet inte hur jag ska ta den komplimangen då. Vackra tänder & leende va oxå kommentarer som passerade mitt öra (de som jag kan höra med,vänster alltså) riktigt roligt att få höra sånt ibland,särskilt när man har en dålig dag. Frisyren va oxå ett hett samtalsämne...bilder kommer.
Den impade på de flesta där tror jag bestämt. Det klämdes & kändes på den hela tiden.
Våran Dialekt vart oxå poppis, Norrländska är Sexigt!!
När kvällen va över & vi skulle hem så va man dyngsur,så någonstans i skogen i Jäderfors ligger mina skor. Kom i säng vid 3-4 tiden & så vaknade vi vid 9. Typiskt,när man väl kunnat ligga i sängen & va trött hela dagen så gatt vi stiga upp & gå 5 km för att hämta bilen som vi tog till parkeringen (de va jag som druckit,inte emma hon tog bilen dit & sen började hon dricka!!!!ingen fyllestyrning här inte!!!)
När vi väl kom fram va de min tur att köra. Käkade lite frukost i stugan & sen packade vi in oss & for hemmåt.
Emma va inte heller så jäkla bra kartläsare faktiskt. Hon blev åksjuk.
Vid Gnarp svängde vi av & sen irrade vi på där inne en stund innan vi hittade till Matfors & så körde vi genom Liden. Blev galen på all trafik som gick på E4.an.
Vi tog oss dit & hem,utan minsta problem...*harkel*
Men några saker har jag lärt mej under denna underbart roliga resa:
* Ockelbo är väldigt litet,men har både affär & pizzeria.
* Jäderfors va ännu minder,ingen affär,men en pizzeria.
* Gå aldrig ifrån Emma utan att berätta vart du går,hon har en stark höger krok & min vänsterarm har blivit väldigt blå & öm.
* Grogga aldrig på Ramlösa Balans...äckligt värre.
* Att emma är åkrädd med mej & jag är åkrädd med henne.

Nu orkar jag inte skriva mer. Ska ladda upp lite bilder när jag får tid & hittar kamerasladden.

ses

Inga kommentarer: