Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

måndag 21 juni 2010

SOOOOLLLLLL

Idag har de fan varit soligt ute. Bli lite förvånad över att de inte regnade,man har som blivit van vid dettta regn hela tiden.
Men idag har jag & Lilleman iaf varit ute & busat nästan hela dagen. Hoppat studsmatta,sjungit & massa annat. Tillslut gatt vi åka en snabbis på affären eftersom vi båda va väldigt Varm i halsen som Erik brukar säga när han vill ha Glass. Dessutom behövde vi handla inför dagisgrillningen ikväll.
Men Erik hade blivit Vegitarian så han ville ha pastasallad,fast de skulle va Skinka i den.
Vilka ideér som kan hoppa in i huvudet på honom. Men han fick ju som han ville,själv äter jag hellre sallad än korv/hamburgare...så jag grät icke.
Köpte även en Hel Vattenmelon. Är väl ungefär halva kvar nu,jag & Erik älskar melon.
Svängde ihop salladen & sen gosade vi ner oss i soffan en stund innan de va dax att bege sej mot Arlom & sen Kalknäs.
Men vet ni vad....När vi kom fram & jag började lassa upp salladen på våra tallrikar så dels hade jag glömt salladsbladen hemma på bänken & Erik hade ångrat sej angående sin Vegitarianidé. Nu skulle han ha korv. Men efter lite lirkande så käkade han salladen(eller va vi nu ska kalla de eftersom salladen va hemma på bordet,den riktiga salladen alltså) . Vi hade riktigt mysigt,men de va synd att de va så lite barn där...men å andra sidan 17.00 kanske inte är en sån lämplig tide egentligen. Alla har kanske inte ens hunnit hem då.
Åkte hem vid 19-tiden & sen slängde jag Erik i Duschen & sen masch pannkaka i säng. Han somnade som ett litet barn på bara 15 min.
Blev lite förvånad att han somnade så pass tidigt ändå,Han sov nämligen till 9 idag. Till å med JAG vaknade FÖRE honom. Den här gången behövde jag inte ens ljuga för honom & säga att de va mitt i natten. Men 2 sena kvällar har de blivit för honom så de tar väl ut sej.
Men har upptäckt att han är ett helt annorlunda barn när han sover lite längre på morgonen. Annars så är han bara grinig hela dagen om han sover för lite.
Men nu är de bara 3 dagar kvar på dagis för honom innan han går på 5 veckors semester. Så då blir de väl som alltid..när de är 2 dagar kvar på hanses semester så sover han till 9 alla andra dagar är han vaken 6. Så brukar de alltid vara.

Imorgon börjar jag jobba. Jobbar 2 nätter nu & så är jag ledig på Torsdag & sen jobbar jag Midsommar & midsommardagen. Inte som jag själv hade planerat min midsommar iaf,men de blir pengar & dom behövs nu vill jag lova!!!

Men nu ska jag göra nåt annat viktigt,som att koncentrera mej på Tv.n & försöka lösa mysteriet om vem som är mördaren. Är ju inte konstigt att jag har mardrömmar var & varannan natt.....

Inga kommentarer: