Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

tisdag 1 februari 2011

Piggelin

Idag är Lilleman Piggelin iaf, han pratar,springer runt & kramas. Precis som han brukar vara. Men han har ingen matlust alls,men en halv limpmacka har han iaf ätit idag. De är ju mer än han åt igår. 2 Mariekex till kvällsfika ungefär.
Men huvudsaken är att han dricker lite mer idag iaf & är piggelin.
Själv mår jag väl sådär. Inge pigg i magen är jag,men jag vet inte om de är magsjuka. Kan ju lika gärna va magkatarren som gör att magen känns som en skakad Pommac.
Ångestattacker hade jag igår när jag skulle lägga mej. Tur lilleman låg brevid så han höll mej i handen,men han fattade nog inte att jag mådde dåligt. Han höll mej i handen för att han tittade på Landet för längesen & är jätterädd för Huggtand men för mej kändes de bra. Men efter att han gömt sej under täcket några gånger & lite skrämt frågat Är Huggtand död än?? Så bestämde vi att ett filmbyte skulle göras. Så då blev de Tom & Jerry istället. Till de somnade Tommy,jag verkligen försökte somna men ångesten tog överhand till slut låg jag & grinade tyst för mej själv,medans Erik höll mej i handen & inte förstog att jag grinade.
Sen somnade vi nog iaf,för när jag vaknade vid halv 7 av Mamma,jag vill ha Mariekex så förstog jag att vi sovit hela natten iaf. Men de va oxå då jag upptäckte att jag inte mådde bra i magen & sen dess ha de hållit i sej. Somnade i soffan med Erik. Han strök mej i pannan & sa åt mej att jag måste dricka. Jag gjorde samma sak med honom igår,så han "hämnades" idag sötnöten min.
Så de ha varit en lugn dag idag & nu känns magen lite lite bättre,men de är svårt att få i sej nå när man mår dåligt.

Skriver kanske nå mer,men nu ska jag duscha & göra nån nytta här hemma oxå. Ser ut som en bomb slagit ner,men orkar man inte så orkar man inte.

ses

Inga kommentarer: