Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

måndag 31 januari 2011

Feber

Nu ligger lilleman med skyhög feber...39.9,han Vägrar alvedon & då menar jag verkligen VÄGRAR. Han har på sin höjd druckit ett glas vatten sen nattens kräkningar & fått i sej ett rån varav halva kom upp efter att han svalt de ungefär.
Har helt ärligt aldrig sett honom så här dålig,någonsin!! Han har legat i soffan & knappt orkat titta på tv & då är han sjuk,grabben är ju TV-narkoman.
Nu sover han & med jämna mellanrum är jag där å petar på honom för att se om han andas & har medvetandet i behåll.
Huvudvärken är väl värst skulle jag tro för honom. Han kan inte ens hålla huvudet upprätt många minuter innan han vill vila igen.
Men de är ju så när man inte dricker nåt på hela dagen ungefär. Har försökt med allt Vatten, Resorb,Coca-cola & nyponsoppa. Men Sonen är tjurig,jag trodde jag va tjurig,men han har tamejfan vunnit idag. Man kan inte tvinga i honom nåt & hur skulle jag kunna göra de egentligen?? Inte kan jag sätta dropp på honom, tjurhålla honom medans jag ska försöka pilla i honom vatten eller alvedon Jag vill inte ge honom mer men i livet än dom jag redan gett honom!!

Så denna dag har inte varit kul & jag misstänker att natten kommer bli jobbig oxå, men sova få man göra i graven. Jag & erik ska sova nere tror jag...Tommy måste ju få sova han oxå,blev ju inte mycket sömn i natt för någon av oss,men jag & Erik har ju kunnat vila under dagen om vi velat.
Så håller jag tummarna på att vi kommer klara oss ifrån magsjuka!!!

ses

Inga kommentarer: