Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

torsdag 29 september 2011

Sundsvall

Igår va jag & Paula till Birsta. Jag gjorde av med mer pengar än jag räknat med, men är nöjd över mina köp. Redan när jag kom till Bispgården gjorde jag mitt första inköp vad de gäller kläder. Ett par leggings i lite vax-liknande tyg...alltså lite blanka. Fina va dom & jag kunde ha dom. Sen när vi kom till HM så hittade jag genast en Farfars-tröja,en tunika & en svart spetsklänning. Alltihop följde med mej hem. Sen gick de av bara farten när jag handlade. En EyeLiner, massa smycken, ett par Jeansleggings(ska återkomma till dessa byxor snart), en sportBH,en vanlig BH & matchande trosor, vanliga trosor & en Kickboard till Lilleman.
Va ganska lugnt på folk iaf, sånt gillar jag.
Åter till dom där Jeans-Leggingsarna jag köpte. Köpte ett par likadana i svart i förrgår. Enda som jag inte riktigt fattade va att dragkjedjan sitter bak tillsammans med en knapp. Alltså är de inga byxor man kan ha på krogen när man är lite smådragen. Försår ni vad jag kommer känna mej bak & fram när man varit på toan & ska stänga igen byxorna?? Näsan & tårna pekar framåt, men knäppningen på byorna är bakåt.
Igår när jag provat kläderna klart så skulle jag dra på mej byxorna & sätter fast halva skinkan i dragkjedjan, då kan jag säga att de inte va barnvänliga saker som forsade ur min mun & jag längtade hem till mina urtvättade förstora Tommy-mjukisbyxor.
Men byxerna är sköna & dom kommer vara mina favoriter,så länge jag lär mej att dra in arslet innan jag drar igen dragkjedjan.

De som kostade mest under dagen va min BH-ar. 500 för min sportBH, den vanliga BHn gick på 449,de matchande trosorna på 200 & de 3 vanliga trosorna gick på 70 kr st. För allt de där betalade jag 1070 kr. Enligt mina beräkningar så skulle jag betalat 1360 kr för allt, så lite rabatt fick man ju. Men de är ju så när man begåvats med större bröst än A-kupa. Men de är ju bra grejjer & så är dom ju jävligt kunniga där. Bara att stå i provhytten så kommer dom inte med BH-ar som man kan prova. Perfekt för en lat människa som jag.

Idag ska jag baka lite hade jag tänkt, de är ju så tråkigt väder ut. Sen ska jag hämta lillemannen min. Misstänker att de blir en hel del Kickboard åkning för hans del iaf. Blev överlycklig när han såg vad jag köpt åt honom. Medans jag va i S-vall va han hos mormor & morfar. Han & morfar hade varit ute i skogen & plockat kantareller. Men Lilleman hade tyckt de va roligare att trampa & sticka hål på dom än att plocka dom.

ses

Inga kommentarer: