Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

fredag 14 oktober 2011

Godmorron

Sitter just nu med en son & en hund i soffan & myser. Mitt liv känns i stort sett helt underbart, visst finns de saker som ger mörka moln ovanför huvudet & behöver ordnas upp innan de mörka molnen blir kolsvarta & orsakar bombnedslag. Men idag är en bra dag & jag tänker hålla kvar den känslan så länge som möjligt.
Igårkväll ringde en bedrövad son, han va så ledsen. Mitt hjärta gjorde så ont, finns väl inget jobbigare än att höra sitt eget barn vara ledsen & man själv sitter flera mil ifrån.
Bestämde att han skulle komma till mej på morronen & sen kunde vi spendera hele dagen tillsammans. En lite nöjdare son la på luren.
Jag hade stora planer på att jag skulle kliva upp 6.30, gå upp på Volvo för att hämta Lilleman så skulle han få cykla ner till mej. De va bara planen.
Väckaren ringde, jag Znoozade, väckaren ringde, jag znoozade, väckaren ringde, jag stängde av väckaren, väckaren ringde inget mer & jag sov. Vaknade med ett ryck 7.26, så då blev de snabba ryck, skulle vara på Volvo 7.30 nämligen. Hade ju inte räknat med att de va -4 & min bil va som en isbit.
Men nu har jag hämtat honom, vi har käkat frukost framför Nickelodeon & vi sitter fortfarande kvar framför Tv.n, Lilleman har myst ner sej under filten med Kingen & jag läser en bok.
Är snart slut på lugnet, lilleman börjar skruva på sej mer & mer, så snart ska vi gå ut & cykla lite.
Måste ju berätta om gårdagens tabbe som slutade med ett sår på tungan.
Hade köpt hamburgare (frysta) som jag skulle steka till middag. så jag plockade fram påsen ur frysen & istället för att vända mej om för att ta en sax så jag fick upp påsen tyckte jag att jag kunde bända upp den där metall-grejen som kallas påsförslutare med tänderna. Vad brukar hända om man slickar på ett järnstaket,lyktstolpe eller dragkrok på bilen när de är kallt?? man fastnar såklart, de gör man även om man slickar på Påsförslutare i metall oxå. Så jag satt fast i hamburgerpåsen med tungan. PANIK!!! Så min tunga är lite skinnflådd idag, men inte ett dugg lika skinnflådd som när jag fastnade med tungan i dragkroken på bilen när jag va liten & pappa slet loss mej i vild panik....bästa med de va att jag fick äta glass i flera veckor innan tungan läkt riktigt. Så nu är jag lite mer visare än i förrgår, slicka inte på påsförslutare av metall. Farliga saker.

ses

Inga kommentarer: