Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

måndag 17 oktober 2011

MAT

Jag älskar mat, med mat menar jag allt som inte är inälvor, brunabönor, ärtor, linser, bönor, Pesto....okej ska jag va ärlig kan jag göra listan fruktansvärt lång på mat jag inte gillar, men jag Älskar allt som är gott!!.
I Lördags åt jag nåt jag aldrig ätit förut & de va vidrigt gott. Baconlindat rådjurslår.
Nu va de inte så att vi fick varsitt lår,för de är ganska mycket kött på sånt lår faktiskt. Kom såklart att tänka på mina egna lår, om dom skulle Baconlindas & åka in i ugnen 1½ timme, hur hade dom smakat då??? Säkert som chokladbacon tror jag. För är de nåt jag livnär mej på är de choklad.
Hur i hela friden kom jag in på mina egna lår när jag pratade om rådjurslår?!?! Lisa i ett nötskal.
Men iaf, åter till Lördagens Oktoberfest.
16 pers samlades i ett vardagsrum i stan & sen käkade vi tills vi inte orkade nå mer, då övergick vi i dansning, mer drickning & otroligt mycket surrande & skrattande.
Vi åt som sagt Baconlindat rådjurslår, potatisgratäng, sallad & vitlökssmör. Glass, strössel & kaffe till efterrätt.
En helt perfekt Lördagkväll/natt.
Söndagen gick som vanligt åt till att sova/vila/gnälla över att en flaska vin kan orsaka så mycket smärta i huvudet. Sen på kvällen svidade jag om till arbetskläder & begav mej mot jobbet. De är knepigt att man kan va så trött fast man sovit en hel dag typ.

Idag har jag varit på AF, vet inte hur de gick till men nu är jag tydligen en sån som ska gå en Starta-eget-kurs. Så vem vet kanske de blir ett 50-60-tals caffé i Sollefteå....innom en 10-års period. Hade jag haft bättre betalt så skulle jag göra praktik nånstans eller gå en KY-utbildning, men nu är de ju pengar de sitter i, så jag fortsätter hanka mej fram i Graninge.
Men en dag så kommer jag vakna upp & veta precis vad de är jag vill bli när jag bli stor, kanske bli de innan jag fyller 30 kanske bli de innan jag fyller 93,vem vet.

Näe, nu är jag trött. Blev inte många timmar sovit idag,så de få bli en tidig kväll istället.

ses

Inga kommentarer: