Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

måndag 3 oktober 2011

kramar

Har suttit på FB & chattat om kramar. Jag är ingen kramig person, gillar inte kroppskontakt vidare värst. Håll armlängds avstånd från mej tack. Finns ju folk som gärna tar på en när dom ska prata, typ klappa på axeln,dunka i ryggen, stå 2cm från ansiktet & lägger ena handen på armen. Jag känner en kille som alltid ska gnussa min armbåge när han pratar med mej, han gör de med alla han pratar med oxå. Jag blir så irriterad på de, jag måste ju köpa nya tröjor efter att ha pratat med honom, han nöter ju ut tröjan efter ett samtal.
När jag pratar med sånna personer som har ett tvång att ta på den andra personen när man för en konversation,blir jag trängd,stressad & så fruktansvärt illa till mods. Jag backar den andra personen följer efter. När man backat tillräckligt länge blir jag less, ber personen backa lite sen fortsätta prata, men efter 2-3 meningar så är de samma lika igen.
Varför kan inte alla va lika Stel & Svensk som jag i de fallet??
Jag kramas inte i onödan i nyktert tillstånd, när jag är onykter kramas jag, men jag skulle inte få för mej att kramas med någon som man känner inte vill. Jag är ingen klängig person, min mamma & pappa fixade så jag fick 2 ben när jag föddes, med dessa 2 ben har jag lärt mej att stå & gå. Så jag behöver ingen stöttepelare.
Kramar är nyttigt, men de är morötter oxå.
Den enda jag kramas med glädje med är Lilleman. Den tjej eller kille,(de vet man ju aldrig) som lyckas lura Erik in i ett förhållande,den personen kommer få kramas vill jag lova. Han gillar kramas & ha kroppskontakt. Han är inte sin mor upp i dagen där inte.

Ja, annars då..
Igårmorse vaknade jag sittande i skräddarställning med pannan i madrassen. Kan lova att jag hade värk i varenda led som finns i kroppen. Tog hele dagen att få ordning på alla lemmar som låg fel. Dessutom va jag överjävligt trött hele dagen igår, men de är jag ju alltid när jag jobbat några nätter. Så de blev inte mycket knop gjort för mej faktiskt. Dammsög, skurade en toa & tvättade Micron(invändigt alltså) fanns nästan en hel måltid där i upptäckte jag, äckligt värre.

Idag vaknade jag i en bättre ställning. Så idag blev de en morronpromenad, men bara en 30 minuters. Jag har sån värk i fötterna nu för tiden & dessutom är dom alldelens iskalla fast de känns som om dom brinner. Fast de är väl inte konstigt med tanke på att dom få ta all vikt från denna kropp. Men nu är de väl tänkt att de ska bli ändring på de där med vikten.
Så jag ska skriva ner mina mått igen, mest för att jag själv ska komma ihåg från gång till gång.
Man blir ju mer taggad att gå ner i vikt om man ser att nåt händer. Men jag tänker inte hålla på med nå dieter eller sluta med allt som är gott. Så desperat är jag inte att gå ner i vikt så att de ska bli plågsamt. Vill mest att de bara ska bli en lite Fastare Lisa än vad de är nu. Om nån klappar mej på röven idag så slutar de inte dallra förrän imorron den här tiden typ & de är det jag vill ha bort. Så när nån klappar till mej på röven om några veckor så vill jag att den personen ska bryta handen på mina stålskinkor.
Resten av denna dag så ska jag bara vänta på att jag ska hämta Erik på dagis, sen ska vi fika lite tillsamans har vi bestämt. Sen åker han hem med pappa sin igen, så de gäller att passa på att göra nåt mys.

Nu ska jag leta reda på måttbandet & skriva ner måtten som denna kropp har. Sen är de ju bara att köra på...

ses

Inga kommentarer: