Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

onsdag 28 december 2011

Dolce gusto

Alltså jag & min Dolce Gusto kommer inte överens för fem öre. De första den gjorde va att slänga ner muggen med kaffe på golvet, tydligen satt inte muggplattan fast riktigt. Sen måste man tydligen veta hur mycket vatten varje kapsel behöver. De hade inte jag fattat. Trodde att de bara va att fylla vattentanken, sätta dit en kaffekapsel, dra i spaken & den stannar när de va klart. Så va inte fallet. Den stannar inte när kaffet är klart!! Man kan alltså inte sätta sej med en tidning i 2 minuter, för då har du ca 2 liter varmvatten, blandat med lite kaffe över hela golvet.
Ska du göra en hederlig kopp med vanligt svartkaffe behövs en kasel & 200 ml vatten...
Ska du göra nån annan så där lite hippt kaffe typ Latte eller nå annat knepigt namn som typ Chockochickolatte eller nåt annat som de krävs mjölk i, ja då ska du ha 2 kapslar & dessutom måste du utöva matte... alltså måste du lägga ihop mängden vatten de krävs för att göra kaffe & mängden vatten som krävs för att göra mjölken....dessutom måste du ha muggar som pallar med den mängd som behövs.
Mycket ävel för lite kaffe!!! Men få man till de så bli de ju gott gott.
Men få man bara in rätta knixen så kommer jag bli en jävel på att dricka gott kaffe..

Inga kommentarer: