Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

torsdag 1 december 2011

Fyndat

Ja, tror ni jag höll i pengarna riktigt idag?? Men självfallet inte. Jag åkte direkt till Klä Dax för att jag fick för mej att jag inte hade nån vinterjacka. Hittade en som bara skrek efter mej...900 pengar. Jag besinnade mej, provade en billigare (700) även där besinnade jag mej.
Åkte hem & käkade lunch. Ut på stan igen...En vinterjacka MÅSTE jag ha, jag ska ju för bövulen halvvägs till fjälls imorron. Eller ja, iaf till Ö-sund.
In på KappAhl, men där fanns de bara tantiga jackor, de är ju en cool jacka jag vill ha & hellst då under 500 pengen.
In på Lindex, alla jackor jag vill ha gå ju på 800 & uppåt. Så jag sket i att prova nåt mer, bli ju less. Men så gick jag förbi ett Rea-ställ. Jackan hade gått på 999 pengar, men de va halva priset på den...alltså 499. Tack sa jag. Framme vid kassan så hittade jag ett Presentkort i min börs från just Lindex...100:- För jag hade handlat för 300 i sommras nångång.
Så då blev de ju genast 399 kr att betala. Men de jävlades för henne i kassan när jag skulle betala med mitt Lindexkort, så de slutade med att jag fick betala kontant. Bara för att de inte gick att betala med kortet så fick jag även en liten Leopardväska av nåt slag. Vet inte om de är en börs, sminkväska eller sånna där Geishakulor med tillhörande påse. Men vilket fall som hellst så tänkte jag att jag kunde stoppa nån sak i den iaf. Tänker ju inte använda den till de nu Geishakulor ska användas för, med de va 2 stora kulor där man stänger. Ser ut som en gammeldax portmonä, fast större format & kulorna jättegigantiska. Bra att ha när man går hem från krogen i mörkret kanske, en smäll med dom där kulorna & byxerna är tom.
Så de va ju en ganska bra fyndardag de här. Nu ska jag stoppa resten av pengarna i ett kuvert & sen be någon lägga dom på ett bra ställe så jag inte hittar åt dom på ett tag.

Nu ska jag ta & baka lite.

ses

Inga kommentarer: