Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

måndag 12 december 2011

Presenter

Idag på Em har jag vart hem till Graninge, en annan fyller ju år imorron, så då skulle de firas idag.
Men innan jag kom iväg så fick jag ha bilen på Tomgång med full värme i 35 min innan jag fick bort snö/islagret som va på min bil. Ha inte kört bilen sen jag hämtade pappa i Långsele, så den har ju stått ett tag. Men liksförbannat fick jag slå bort snöskorpan som va på bilrutan. Jag va måttligt road faktiskt. När jag väl hade fått bort de värsta så kör jag fast. Backar,kör fram, backar, kör fram, varvar ut av helvete, backar, kör fram, svär mej gråhårig, bankar nävarna i ratten & svär så att tomten aldrig kommer hitta till mej nåt mer. Men med lite vilja,våld & en smula våldsgasning så kom jag därifrån.
Lovar att hele Sollefteå stog med näsorna tryckta mot fönstret när jag vrålandes försökte ta mej lös från parkeringen. Ett under att de inte kom sånna där personer med Tycka-om-mej-tröjja.
Men iaf, jag åkte till mamma & pappa för att fika lite. En tårtbit & en kaffekopp senare va de dax för lite paketöppning. Har ju ett paket som återkommer år från år...En stor kartong full med bakgrejjer. Så de visste jag att jag skulle få. Mjöl, socker, choklad, sirap, cocos, nötter, mandel, strössel, krydder, recept...ja U name it. Den här gången hade även mamma hittat en pepparkakshusform... Som om jag inte va nog gråhårig redan så vill hon alltså att jag ska göra pepparkakshus med lilleman. De tänker jag inte göra i år, har redan bakat de 2 gånger & de är 2 gånger för mycket!!! Nästa år så kanske jag har lite mer tålamod eller iaf hårfärg hemma.
Så fick jag även ett halsband & örhängen från Efva Attling....Ja, hon hade gjort dom alltså, sen köpte pappa & min faster dom åt mej. Hon gör så grymt vackra smycken den där bruden, Efva.
Åkte hem vid 3 för att börja med maten. Spagetti Carbonara med riktig grädde.... inte de minsta smart faktiskt!!! sen bodde jag på toa med sopkorgen framför mej. Blev för mycket fetmat & kaffe, så Hej Magkatarr. Men jag hann iaf lägga ihop smörgåstårtan..
De här inlägget började jag med igår, men annat kom emellan,så nu kommer dagens inlägg.

Väckaren ringde kvart i 6, då hade jag varit vaken ett tag, för min älskade lillebror tyckte att de va en smart idé att skicka ett Grattis sms vid halv 6. Fast o andra sidan va de ju rätt gulligt, han kom ihåg de i år iaf.
Sen åkte jag mot Björkå för att plocka upp sonen & hanses pappa. Vidare till Dagis.
Där va de Luciafirande, de sötaste Luciatåget på länge. Gullungar!!!
Fick en Godispåse av Lilleman med lakrits i & en stor kram i födelsedagspresent.
Fikade & sen åkte jag hem. Så nu ska jag göra i ordning tårtan & sen gå ner på stan för att titta på en kamera till Lilleman i Julklapp. Han älskar att fotografera....På dåde gott & ont.

Hörs säkert nå mer senare.

ses

Inga kommentarer: