Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

fredag 9 december 2011

Tröttast

Idag är jag nog tröttast i hele Sollefteå. De här med att stiga upp 02.30 va ingen hit.
Tänkte att de är lika bra att stiga upp i tid, eftersom de skulle va snöoväder. 02.45 va jag i Långsele, såg inte till nåt snöoväder alls faktiskt. Tåget skulle komma 3, men inte såg jag till nåt sånt inte. Kall & trött vankade jag av & an på perrongen. 3.20 kom de in.
Jag ville ju hinna krama min faster innan hon åkte vidare.
Packade in pappa i bilen & sen skulle jag tanka en skvätt, kände inte för att bli stående efter vägen när jag va på väg hem. Pappa tankade, Sulan har nog aldrig haft så mycket bränsle i sej på säkert 2 år. Brukar tanka i för 100 kr ibland lyxar jag till de med 200.
Både pappa & min faster hade köpt presenter till mej, som jag inte får öppna förrän när jag fyller år. Vilket jag tycker är skit, jag vill ju öppna nu!!! är som ett barn jag, älskar paket.
Men fick lova dyrt & heligt att jag inte öppnade dom förrän på Lucia.
Sen åkte jag hem, såg inte till nån snöstorm på väg hem heller. Men nu när jag vaknade såg jag bra mycket snö som dalade utanför fönstret. Men snöstorm??? de vet i faan. Säkert värre vid kusten kan jag tänka mej. Så mina vänner & alla som jag känner, KÖR LUGNT.

Nu ska jag tvätta & dammsuga..
ses

Inga kommentarer: