Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

torsdag 19 januari 2012

....

Idag bli de till att försöka hitta åt bilen under all snö & sopa av den. Sen få man hoppas på att den startar när jag ska iväg ikväll. Har ju inte kört bilen på hur länge som hellst.
Annars gör jag inte mycket idag, tar de bara lugnt. Känner att de är jag värd efter dessa dagar med städ,bäddning, tvätt, fakturering, kassaräkning & massa annat man ska jonglera med under dagarna.
Tyckte ju att jag skulle ha lite kassavana sen tiden på Rabalder, men där bedrog jag mej allt. På hotellet har dom ju en kassaapparat från stenåldern, inte alls lik den på Rabalder.
Sen ska man ju hålla reda på om de är faktura, kontant eller kort de ska betalas med. Dessutom om dom tar faktura, då måste man ju veta om dom FÅ ta på faktura... Dom kanske är nyöppnade, har skulder & sånna saker. De ska jag hålla reda på. Jag som knappt kan hålla reda på mej själv.
Så inte är de konstigt att jag är slut i huvudet halv 9 varje kväll...
Men de är ganska kul ändå. Man få träffa folk, gör nåt vettigt på dagarna & dricka hur mycket kaffe man vill under dagen. Vilket märks på Em när kaffedarret sätter in & magen säger upp sej.

Men nu ska jag rasta hunden, köpa köttbullar & sen ladda inför nattjobb.

ses

Inga kommentarer: