Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

onsdag 25 januari 2012

Lasagne

Nu står Lasagnen i ugnen. Längtar tills middagen kan jag lova.
Men hur jag än gör, så smakar den inte sammalika nån av gångerna, men de är alltid ätlig!! & ÄRTFRI!!!!
Jag är lite som Kajsa Kavat...Man tager vad man haver. Visst va de hon som sa så, nåt liknande iaf.
Läser jag ett recept & kollar igenom kyl,frys,skafferi & kryddskåp & bara hittar hälften av ingrediernserna, ja då få de bli hälften av ingredienserna den dagen.
Till en viss del då, har jag inte köttfärs hemma är de ju inte lätt att göra Köttfärssås & spagetti till middag, de är ju rent logiskt.
Kan helt ärligt säga att jag inte tittat på ett recept & sen gjort exakt som de står där. Jag höftar hejvilt & är de nåt jag inte gillar så utesluter jag ju såklart de. Onödigt att hälla i Ärter när jag själv inte äter de tex. Fast bakar jag så går jag efter recept, annars kan de bli riktigt galet...
Som när jag tog Mjölk istället för mjöl i Kladdkakan...

Har egentligen inget att komma med idag. Är jävligt trött iaf, snart varit vaken i 34 timmar.
Jobbade i natt, drack kaffe innan jag for hem, sen va de ju lönlöst att sova.
Men de bli tidig kväll ikväll istället. Kan ju försöka med de iaf... Men man är lite som Alfons Åberg, Jag ska BARA...

Jaja, de kanske händer nåt spännande eller nåt Lisaaktigt under kvällen som jag kan skriva om.. Typ fastkörning, soppatorsk eller nåt annat irriterande.

ses

Inga kommentarer: