Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

lördag 28 januari 2012

Kalas

Idag har de varit kalas för lilleman, 6år & full av energi & hetsigt humör. Rart med barn, ibland är dom billig, ibland gratis, ibland vill man betala bara de är nån som tar han, men jag lovar, jag älskar detta lilla liv gränslöst. Men i stridens hetta, är han gratis. Men sen när bråket är över, vi bett om förlåtelse & han sitter där i famnen, så finns de ingen skönare känsla. Inget kan komma emellan oss.

Igår hade jag turen(?) att få umgås med Lillebror oxå. Vi möttes på mammas jobb, där hon såklart bjöd på fika. Räkmacka & en kaffe brukar man ju inte tacka Nej till. Lilleman ville ha varma chips istället. Efter att vi surrat & gjort mamma ännu mer gråhårig än hon redan är åkte vi vidare upp till MM. Skulle köpa en Stock snus. Billigt där.
Men som de sägs " små barn i baksätet", så nu vet brorsan vart han ska sitta nästa gång han åker med mej iaf. Han va värre än barna, så han borde förpassas bak i bagaget hellst.
Han drog ur växelspaken, tröck in Varningsblinkersen, Drog i kryckan, tutade, öppna dörren mm mm. Helt sanslöst. Jag som är så lättdistraherad i vanliga fall blev ju helt förvirrad, körde fel ( va skulle ni annars göra när Blinkersen blinkar åt olika håll, när varningsblinkersen trycks in??) Jag kunde blinka Höger & blev helt förvirrad när han trycker in varningsblinkersen, så då svängde jag Vänster.
Jag va ju inte en säker förare iaf. När jag väl hade hittat åt MM va jag helt slut, då skulle vi ju samma väg tillbaka efter att vi shoppat lös...Snusstock, massa godis & ljus. När jag släppte av honom & lilleman så va jag helt slut. Nu förstår ni (?) efter Turen... eller??
Åkte vidare in på affären & köpte tårtgrejjer. Brorsan & Lilleman skulle göra tårta. En riktigt god godistårta blev de. 5 olika sorters godisar & 3 olika strössel vart de.
Lilleman va så glad & nöjd över tårtan att han ville äta den på en gång.
Efter att jag lämnat Lilleman hos sin pappa, så skyndade jag mej hem för att göra mej klar inför Middagen, som för kvällen bestog av Årets Premiergrillning. Grillad fläskfilé, klyftpärer & sallad. Så gott så gott. Brorsan erbjöd sej att köra så de blev 2 öl oxå... SÅÅÅ gott, bättre än 6!! Nästan.
Men, de kommer ofta ett MEN när jag varit i farten,fast i de här fallet va de brorsan.
Han kör hem bilen, parkerar & sen slirar han eller som vi säger i Norrland, han ställer Fast bilen. Drar åt handbromsen & kliver ur.
När jag ska ha bilen nu till Morronen, så sitter jag fast!! kommer varken fram eller bakåt. Sandar, svär & gasar. Blir skogstokig får ringa efter hjälp, nu till de roliga, jag kommer faan inte lös ändå. Vill ju bara packa ihop & lägga mej igen. Men Vilja, Våld & Barnolja (i de här fallet Sand & påputtning) kom jag lös. Efter 45 min slit styr jag hjulen mot Björkå & älskade sonen.
Kommer fram, ska backa in på en annan parkering mellan 2 pelare, eller hur man nu ska förklara. Backar, ser bra ut, backar, SLIIIRRRR, Lisa sitter fast igen. Blir så förbannad, kliver ur bilen & jag lovar Snön smälter där jag står, röken piper ur mina öron & jag förbannar Kung Bore som inte ger sej med snön. Lämnar bilen där den står & går in. Kommer ju varken framåt eller bakåt, tänker att Lite tårta & kaffe gör susen... sen få jag killa Tommy under hakan när jag ska hem. Fikar, surrar & bygger LeGo-bil. Sen när jag ska hem så Ber jag Tommy hjälpa mej från "parkeringen", men ser ni, då sitter jag inte fast längre!! Stackarn fick gå ute fast han inte behövde... Han hade inte behövt hjälpa mej överhuvudtaget om han inte velat. Men de är Tommy de, Snäll som få!! Den snällaste jag kille jag känner.
Skjutsade hem mamma till Graninge, surrade lite med pappa (I-or) & sen åkte jag hemmåt.
Käkade en halv grillad kyckling till middag tillsamans med Vitlöksbröd... Sååå gott, men saknade kanske ris, strips eller en sallad till. Men men mätt blev jag & gott va de.

Ikväll bli de lugnt, ska inte köra bil eller festa. Bara vara & må Gott.

ses

Inga kommentarer: