Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

måndag 2 januari 2012

Nytt år

Ja, nu har vi skålat in de nya året. Hade verkligen en supertrevlig kväll.
Bäst av allt va när Lilleman ringer till mej 00.29, han va superglad över att ha fått sett fyrverkerierna. Han hade druckit sitt "bubbel" & haft de jättekul, fast han hade såklart sovit fram till halv 12...Man kan ju inte orka hur mycket som hellst.

Jag firade in de nya året med 15-16 st andra, i åldrarna från 11 månader till 70 år. Vi åt god mat, drack gott till & surrade en hel del. Jag ställde upp & sjöng en snapsvisa till & med. Man få inte vara blyg. De visade sej även senare på kvällen efter 00 slaget, då drog jag igång Allsång, men de va bara jag som sjöng med min Förskylning/whiskeyhesa röst. Sjöng allt från Pärleporten till Lilla Sofie från Tennessee Walts till 34:an.... Men tydligen va de bara jag som kunde sjung, de andra satt hänförda på stolarna & soffan, jag hoppas att de va av förtjusning, men de kan även ha varit av skräck som lyste i deras ögon.
Men lite applåder fick jag. Iofs kan de ha varit nån blomfluga som flög förbi oxå....
Så nu vill jag lära mej spela gitarr, då kan man ju inte misslyckas sjunga på fester, allt låter ju bra med lite Gitarrkomp...eller de kanske är alkoholen som gör att allt låter bra, även om jag lät som om jag skulle ha försökt strypa katten.
Knäppte till & med lite bilder, så jag hoppas jag hittar åt kabeln, dels för att kunna föra över bilderna & dels för att kameran snart är utan batteri.
Söndagen gjordes inte många knop, låt först i sängen till halv 2 klev upp, landade i soffan där jag låg fram till kvart över 7 på kvällen. Sen va de bara att skaka liv i kroppen & nypa sej själv i kinderna, en jobbnatt va på agendan. Den värsta natten på väldigt länge va de!!!
När natten väl va över & jag satt i bilen på väg hem kände jag att Nu måste mitt liv få en annan riktning!! Imorron är de jag som tar tag i detta Jobbletande.

Nu ska jag steka lite kött & dona på lite, annars finns risk att jag hamnar i koma.

Gott nytt år mina vänner.

ses

Inga kommentarer: